Страничният вид остава непроменен, но има известни корекции в задните светлини. Основната им форма остава непроменена, но заживява нов живот с LED светлина. Като цяло оформлението на задницата на автомобила остава неспокойно, а това усещане се подсилва от вече лакираната в цвета на колата броня.
В интериора се появява нов волан, отново с три лъча, вратите получават по-големи джобове, таванът - нови цветове. В крайна сметка BMW реши да направи ключа за управление на климатика и особено вътрешните „дръжи" на вратите от метал, а не както досега от евтина пластмаса, нещо което даваше поводи на критиците да спекулират. КЪМ ФОТОСЕСИЯТА BMW X3 2007Повечето новости всъщност се крият под предния капак. Те са познати от други модели на марката. 2,5 литровия шестцилиндров мотор вече разполага с 218 вместо 192 к.с., а 3.0 литровият с 272 вместо 231 к.с. Ускорението на двата агрегата също е подобрено съответно до 8.5 и 7.2 секунди до 100 км/ч, като средният разход същевременно е намален до 9.9 и 10.1 л/100 км. Двата модела получават по едно "s" в обозначението, т.е. "X3 2.5si" или „Х3 3.0si". Двата 2.0 литрови четирицилиндрови агрегата (бензин и дизел) с по 150 к.с. всеки остават непроменени, но 3.0 литровият дизелов мотор с 218 к.с. вече е с 10 км/ч по-бърз - с максимална скорост 220 км/ч. За първи път в историята на BMW дизелов мотор стои най-горе в предлаганата гама. Зад обозначението "3.0sd" се крие познатият от 535i Bi-Turbo шестцилиндров агрегат от последно поколение с 286 к.с. и 580 Nm максимален въртящ момент. С него Х3 ускорява до 100 км/ч за 6.6 секунди, а максималната му скорост е 240 км/ч. Разходът на тази топверсия е 8.7 литра/100 км или с 0.8 л повече отколкото при по-слабия, но в никакъв случай слаб дизел.