IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ШВАКЕ: КОЛИТЕ ГУБЯТ СРЕДНО 30% ОТ СТОЙНОСТТА СИ ЗА ДВЕ ГОДИНИ

Средната стойност на двегодишен автомобил е 64.9% цената му като нов. Това означава средна загуба на стойност, изчислена за всички автомобили от около 13 000 евро. Това е извод от актуалния автомобилен индекс на Шваке, който изследва избрани модели в 11 автомобилни класове.

ШВАКЕ: КОЛИТЕ ГУБЯТ СРЕДНО 30% ОТ СТОЙНОСТТА СИ ЗА ДВЕ ГОДИНИ
Според сега публикуваните данни, базирани на ценови стойности от март, двегодишните автомобили вече са изгубили твърдо 30% от първоначалната си стойност.
Най-ниска загуба на стойност има BMW X5, който на две години все още пази 79.9% от първоначалната си цена. Според този показател най-лошо се представя VW Phaeton, който за две години пада в цената до 49.8%. Изразено в числа това означава, че шофьорът на BMW X5 губи за две години 8 900 евро, а собственикът на Phaeton трябва да отпише цели 29000 евро.  

Въпреки, че победителят в класацията представлява класа на SUV моделите, общото представяне на сегмента (средна цена 70.7% от първоначалната) не е най-добро. Отговорност за това носи и лошото представяне на Mercedes M клас, който достига до 67.5% от първоначалната си цена за две години (трябва да се има предвид, че тук е взет под внимание старият модел). Над средното равнище в този клас се представят още BMW X3, Volvo XC90 и VW Touareg.   

Най-добрата средна стойност за сегмент от 72.1% се наблюдава при Роудстерите водени от Mercedes SLK с 76,8% на две години и пробег 30000 км. Същевременно BMW Z4 и Audi TT представляват средното ниво за сегмента, а с най-голяма загуба на стойност се характеризират Porsche Boxster и Mazda MX-5. За сметка на това обаче Porsche е водач при кабриолетите с откритата версия на 911.
На върха при малките автомобили е Mini с 78,8% от първоначалната стойност. И тук с пълна сила важи правилото, че радостта за собственика означава главоболие за купувача втора ръка. И без това скъпото Mini губи най-малко от стойността си. На второ място с 65,8% е Ford Fiesta, следват VW Polo, Seat Ibiza, Peugeot 206, Opel Corsa и Renault Clio. На дъното изненадващо с 62,9% е Škoda Fabia.

По-малко изненади има в компактния клас. 71.7% от първоначалната си цена струва Audi A3, докато разликата с VW Golf V е само половин процентен пункт. Opel Astra и Toyota Corolla се представят над средното за класа, докато Peugeot 307 и Renault Mégane отчитат по-ниски показатели от средното ниво. На дъното на класацията в този сегмент е Ford Focus с 61,9%, което го нарежда дори след Seat León.
В средния клас и горния среден клас анализаторите отчитат разлика при лимузините и комбитата. На върха в класацията при комбитата и в двата случая е Mercedes.  C- и E- клас не се влияят ценово от актуалната дискусия за тяхното качество и водят в класирането с 69,0 и 69,7%.  В средния клас Mazda6 Kombi се представя много добре, докато VW Passat Variant (старата генерация) е в дъното.
При вановете на стълбичката се качва Peugeot 807, следван от Mercedes Viano и VW Sharan. Технологичният близнак (на Sharan) Ford Galaxy пък е най-долу в списъка, ако не броим Chrysler Voyager и доказва по този начин, че имиджът е решаващият фактор.
Изненадващо във високия клас Шваке поставя на първо място Lexus LS с 60,8% преди Audi A8, Jaguar XJ и Mercedes S- клас. Изследването на Шваке се публикува два пъти годишно и дава информация за средната загуба на стойност при модели на две години. Под внимание се взема и типичният среден пробег за различните класове автомобили - между 15 000 и 25 000 км годишно.
Изследването на Шваке се публикува два пъти годишно и дава информация за средната загуба на стойност при модели на две години. Под внимание се взема и типичният среден пробег за различните класове автомобили - между 15 000 и 25 000 км годишно.
0 от 500