Според предварителна информация, бъдещия роудстер ще се произвежда на нова платформа, която ще бъде използвана и за спортното купе Mazda RX-9, която ще смени RX-8. Новата Mazda MX-5 ще запази разположението на двигателя н предната част и предаването към задните колела.
Двигателите ще бъдат съвършено различни от днешните, те ща са по-икономични и компактни с обем 1.4 и 1.6 литра, бензинови турбоагрегати с непосредствено впръскване на горивото. Тяхната мощност ще бъде съпоставима с тази на двигателите с обем 1.8 и 2.0 литра, които сега се монтират на спортния роудстер. Скоростната кутия ще бъде ново поколение с два съединителя.
Според изданието GoAuto, много променена ще бъде и Mazda RX-9, която ще има изцяло нов дизайн и роторен 1.6 литра двигател с мощност 268 к.с. Той ще бъде с 20% по-икономичен от двигателя монтиран сега на RX-8.