IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АВТОВАЗ ПУСКА ХЕЧБЕК ВЕРСИЯ НА КАЛИНА

Волжският автомобилен завод съобщи, че от втората половина на тази година започва серийно производство на нова версия на Лада Калина. Досега този модел на фирмата се предлагаше само във версия седан.

АВТОВАЗ ПУСКА ХЕЧБЕК ВЕРСИЯ НА КАЛИНА
Производството на хечбек ще започне през юли, като планът е до края на годината да бъдат произведени 15 000 автомобили от този модел. В момента в завода завършва подготовката на производствената линия за новия хечбек. Модернизирана е линията за заварки по купето. Бояджийските роботи са снабдени с нова програма, а работниците които ще обслужват новата линия са минали процеса на обучение. Автомобилът вече има сертификат за продажби в Русия и в момента се извършва неговата хомологизация за продажби в други страни. За тази година планът на АвтоВАЗ е да произведе общо 75 000 броя от модела Калина. Междувременно стана ясно, че през миналата година печалбите на АвтоВАЗ са паднали 4 пъти, а рентабилността се е намалила значително. Главна причина за това е ръстът на себестойността на произвежданите автомобили и инфлацията, която изпревари значително ръста на цените на Лада. Макар цената на моделите Лада да не нарастна стремително през миналата година, тя все пак достигна размери, които правят автомобилите трудно конкурентни с вносните или с произвежданите в Русия чужди автомобили. Сега средната цена на Лада е около 10 000 долара. В началото на годината моделът Калина в Русия се продаваше за 8200 долара, днес за 9800 долара. За цена малко под 9000  долара може да се закупи произвежданият в Русия Dacia/Renault Logan с двигател 1.6 литра с електрически стъкла, централно заключване, хидроусилвател на кормилната уредба и 2 въздушни възглавници. Версията на Лада със същата цена няма нито една от тези екстри, дори хидроусилвател или въздушни възглавници. Подобна е ситуацията и когато сравним Лада с Chevrolet Lanos, макар последният да има по-бедно обзавеждане от Логан, то все пак е по-богато от голата Лада, а цената е малко над 9000 долара. В този смисъл, макар в Русия търсенето на моделите на АвтоВАЗ все още да е високо, ако не бъде направено нещо, произвежданите там чужди автомобили ще изместят скоро руските и Лада може да последва примера на изчезналия Москвич. Тези дни стана ясно, че два от най-големите световни играчи в автоиндустрията стъпват здраво в Русия със свои заводи. Фолксваген подписа споразумение за изграждане на изцяло нов завод край Калуга на 29 май, а в същия ден и Дженерал Мотърс сключи договор с руската страна за строителството на нов завод край Санкт Петербург.
0 от 500