IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Aspid или испанската стрела

Малкото градче Реус, близо до Барселона е родно място на световноизвестния архитект Гауди.

Aspid или испанската стрела
Там обаче е седалището и на една от най-интересните автомобилни фирми на Испания. Това е IFR Automotive. Тя е основана от Игнацио Фернандес Родригес (Ignacio Fernadnez Rodriguez) с една единствена цел – да произведе испански суперавтомобил. 


Моделът вече е реалност и се нарича Aspid. Това е автомобил с доста непривичен дизайн. В него виждаме нещо от легендарния Lotus 7, най-вече дългата предница и джантите с размер 17 цола, разположени извън каросерията на колата. 


В същото време видът на автомобила е съвсем съвременен. Това доказват вратите и начинът им на отваряне, както и сгъваемият покрив, съставен от две части, над всеки от двамата пътници. Наред с това, вратите може да бъдат свалени изцяло. Фаровете са поставени на капака на двигателя също като при споменатия Lotus. Дизайнът на рефлекторите обаче дава ясно да се разбере, че това са фарове от 21 век. Като цяло предната част на Aspid изглежда много спортно и агресивно. 


Задната част на колата е доста по-къса и свършва съвсем близо зад седалките. Задните светлини са съставени от по три кръгли секции. 

При този автомобил обаче, дизайнът не е главното. При разработката на модела са регистрирани четири патента. Единият е свързан с алуминиевото шаси, което има тегло от само 75 кг. Вторият патент е за окачването на колелата, което е уникално. Третият патент е за спирачната система, която също е уникална и позволява от 160 км/час автомобилът да спре на място за 3.1 секунди. 


Последният патент засяга електрониката на автомобила. Всички настройки на колата (спирачките, ABS, traction control-a, фаровете, характеристиките на амортисьорите и др) могат да се правят от мястото на водача през дисплей реагиращ на допир. 


Двигателят на Aspid е от Hondа S 2000. Това е двулитров атмосферен бензинов двигател, който има и турбоверсия. В първият случай колата е наречена Aspid Sport и има максимална мощност 198 kW и максимален въртящ момент 225 Nm. Максималната мощност на версията Supersport (с турбодвигателя) е по-интересна - 298 kW при 8600 об/мин и максимален въртящ момент 326 Nm при 7800 об/мин. Предаването е към задните колела. И двете версии са с механична скоростна кутия с шест предавки. Интересно е, че максималната скорост и при двете версии е електронно ограничена до 250 км/час.

Aspid има много ниско собствено тегло (Sport тежи 699 kg; Supersport 740 kg). Това позволява ускорението да е при първата версия за 3.7 секунди, а при втората за 2.8 секунди. От нула до 160 км/час Aspid Supersport ускорява за 5.9 секунди. Колата е с дължина 3750 мм, широчина 1870 мм и височина 1160 мм. 


В базисното оборудване колата предлага аудиосистема с MP3 плейър, USB връзка и включване в интернет през wi-fi. Като екстра може да се поръча GPS навигация, Bluetooth връзка и др. 

Испанската фирма планира да произвежда годишно по около 50 броя от Aspid. Версия Sport ще струва 82 000 евро, а Supersport ще има цена от 114 000 евро.
0 от 500