IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

“Кадилак Едно” - новият Обамобил

По традиция, за всеки нов президент на САЩ се изработва специална лимузина, която има за цел да пази живота на особено важния пътник.

“Кадилак Едно” - новият Обамобил
Новият “Кадилак Едно” ще бъде предоставен на Барак Обама на 20.01.2009 година, когато президентът официално ще встъпи в длъжност.

Лимузината спокойно може да бъде определяна, като камион или дори танк. Силно модифицираният автомобил има почти непробиваема броня и постоянна връзка с Пентагона, а шофьорът й е специално обучен кадър на ЦРУ, трениран да изведе президента на безопасно място дори и в най-сложна ситуация.

“Кадилак Едно”, има дължина 6.30 м., а теглото му надхвърля 3 тона. Захранва се от осем цилиндров турбодизел с обем 6.6 литра, който доставя около 300 конски сили. Обема и мощността на двигателя са впечатляващи, но все пак бронираната кола може да се движи с едва 100 км/ч. и харчи над 30 литра на 100 км. Това се дължи на огромното й тегло, което прави лимузината доста мудна, но и сигурна. 

Бронировката на вратите е с дебелина 20 см., а подът е изработен от плътна броня с дебелина от почти 13 см., като според запознати това я прави устойчива дори на пряко попадение на гранатомет. 

Резервоарът на лимузината също е брониран и има система за прекратяване на подаването на гориво, която го предпазва от взрив, при евентуално възпламеняване. Гумите, доставени от Goodyear са с размер 19,5 цола и са усилени с кевларени нишки, като не спадат дори ако бъдат директно улучени с огнестрелно оръжие. 

Автомобила е изцяло ръчна изработка, като при композирането му са използвани материали, като стомана, закалено стъкло, титан, керамика и алуминий. За още по-голяма сигурност, президентската лимузина е изработена в три напълно идентични екземпляра, които освен на собствените си качества, могат да разчитат и на специално звено от 3200 агенти, конвой от 35 коли и няколко линейки.



Сред извстните специални устройства, с които колата разполага, са прибори за нощно виждане, автономна система за подаване на въздух, приспособления за движение в мъгла, контейнери със сълзотворен газ, както и банки с кръв, които да бъдат използвани за спешно кръвопреливане, ако президентът бъде ранен. 



"Официалната част" на автомобила е оборудвана със стъклената преграда, която разделя шофьора от нея и може да бъде управлявана само от мястото на президента, който има и паникбутон, с който да повика помощ при извънредни ситуации. На разположението на Обама ще бъдат и сателитен телефон, директна връзка с вицепрезидента и Пентагона, както и wi-fi мрежа, за всеки случай.

При изтичане на срока на службата на президентския автомобил, който струва около $450 000, той обикновено се унищожава. Единици, и то от по-старите екземпляри са в музеи, но на туристите е разрешено да ги разглеждат само отвън.
0 от 500
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Ant ( преди 15 години )
    20 см броня? нещо се бъркате
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Sunder ( преди 15 години )
    Коментарите тук за пореден път избиват скалата на идиотомера :)
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    wane, забравяш фактора печалба, който при тази кола липсва!
  • #7
    16 rate up comment 0 rate down comment
    thomas ( преди 15 години )
    Ех, колко усилия, за да се запази един любимец от народната и световната любов. Зарежете колата, ами тия 3200 агента... Представяте ли си резултата от целия труд на колко американци отива само в това да се запази най-силния мъж на планетата жив и здрав? И сигурно това е само върхът на айсберга от разходи...
  • #6
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    Надявам се не ти е сериозно мнението (визирам първото изречение), защото иначе бих те определил като абсолютен лаик, че и ***... Колата е направена не да е бърза, а да е сигурна. И вземи се сапознай с цените за брониране. Аз съм убеден, че информацията в статията е грешна, защото колата не може да е толкова евтина. В крайна сметка един S600 с бронировка B7 струва между 400 и 500 хиляди евро, а тук говорим за значително по-висока степен на бронировка, както и по-голямо купе.
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Anonimen ( преди 15 години )
    Яяя...брониран ТРАКТОР...))
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Жалка и смешна работа, $450,000 за 300 коня и разход над 30л на 100км. Тея Американци просто са номер 1 в автомобилостроенето :) на светлинни години са след германците и японците макар и кореиците!!
  • #3
    19 rate up comment 0 rate down comment
    коце ( преди 15 години )
    В случая двигатела разчита на въртящ момент поради голямата тежест ане толкова на коне затова е така и такъв разход не е голям според мен
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    vlado ( преди 15 години )
    6,6 литра турбо и само 300 коня и егати разхода. Тия американци няма да се научат да правят двигатели.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    izostanala rabota v bg seki vtori pesteliv gazar kara 3 litrov dizel s 300 konq=== amerikanskiq prezident nemogat da mu dostavqt ne6to po taka izpadnali 4ervei