IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Seat Ibiza 1.4 16V vs Skoda Fabia 1.4 16V

Допреди няколко години сравнението не би било много интересно, доколкото ставаше въпрос за два много подобни автомобила.

Seat Ibiza 1.4 16V vs Skoda Fabia 1.4 16V
Днес Ibiza и Fabia имат много по-малко общо, отколкото може да се очаква от два автомобила от един клас и един концерн. Всеки от автомобилите има свой стил, но разликите не идват само от дизайна. 




Философията на Ibiza залага на динамика и спортен вид, докато Fabia залага на практичност. Дизайнът на Ibiza определено е по-интересен. Колата е по-широка и по-ниска от Fabia. Във външния вид чешкият автомобил залага на по-голяма конвенционалност и дори консерватизъм, но дизайнерите използват и така наречения „ефект на MINI”, който се вижда при версиите с бял покрив. 


В интериора трудно може да бъде излъчен победител. И двата автомобила предлагат модерен и добре изработен от качествени материали интериор. При Ibiza част от оборудването (радиото и управлението на климатика) са по-лесно достъпни за водача. Като цяло таблото има по-модерен и динамичен вид в сравнение с това на Fabia. 


Чехите са заложили отново на по-консервативен вид, но в същото време утвърден през годините и постигнал определен успех. 

Показанията на инструментите при Fabia са по-ясни и по-лесно възприемани от водача. 

Когато става въпрос за обем на каросерията, предимството е определено за Ibiza. Колата се прави на новата платформа на групата VW за малки автомобили (Fabia използва все още старата). 

Особено предимство има Ibiza на широчина, като и отпред и отзад, на равнището на лактите на пътниците има повече място с 60 мм в сравнение с Fabia. За сметка на това обаче, над главите на задните пътници във Fabia има повече пространство с цели 40 мм. 

Като цяло обаче пътниците в Ibiza имат чувство, че се намират в автомобил от по-висок клас. Това се дължи и на по-големите седалки в испанската кола. 

Предимство за Ibizа е и по-добрият поглед към пътя, докато при Fabia предното стъкло е по-малко и по-наклонено напред. Това влошава погледа на водача нагоре (например ако сте спрели под светофара). Видимостта назад е подобна и при двата автомобила, като е на средно равнище в своя клас. 


При багажниците определено предимството е за Fabia. По-голям обем и по-лесно достъпен багажник предлага Fabia. Размерите са при Fabia 300/1000 литра, при Ibiza 284/900 литра. Шкодата има и по-обемен отвор на багажника и в него могат да се превозват по-високи предмети в сравнение с багажника на Ibiza. 

Вече споменахме, че Ibiza се произвежда на новата платформа на групата VW за малки автомобили. Макар окачването на двете коли да е идентично с McPherson отпред и стандартни рамена отзад, новата платформа на Ibiza й дава предимство по отношение поведението на пътя. Колата леко следва посоката задавана от предните колела. Това личи особено при по-спортно каране, където определено Ibiza е по-добра. 


При двата автомобила кормилната система е много точна. При Fabiа леко се оперира със скоростната кутия и педалите, но това не допринася за по-спортно поведение на автомобила. Като цяло изпитвате удоволствие от управлението и на двата автомобила. 

Базисните двигатели на двете коли са идентични – 1.4 бензин с 16V и мощност 63 kW при 5000 об/мин, максимален въртящ момент 132 Nm при 3800 об/мин. При по-високи скорости предимство има Ibiza защото Fabia макар и с малко е по-тежка. Ibiza има собствено тегло 1025 кг, Fabia 1060 кг. 

Аеродинамичният шум е по-малък при спортната каросерия на Ibiza, където и моторният отсек е обезшумен по-добре. И в двата автомобила обаче шумът при 100 км/час е приемлив.

Разходът на гориво би трябвало да е изравнен, но има и по-отчетливи отлики. При 100 км/час Ibizа постига отличен разход от 4.9 литра бензин А95. Когато скоростта достигне разрешените на магистрала 130 км/час, разходът се повишава до 7.8 литра. Оборотите при първия случай са окло 3 000, при втория 3 800. 

При Fabiа е измерен разход от 5.1 литра при скорост 100 км/час и 8.2 литра при 130 км/час. Разликата идва отново от по-високото тегло и по-ниската аеродинамика на Fabia.
Базисното оборудване на двата автомобила е доста близко, но при Seat повече неща са срещу доплащане. Цената на Seat Ibiza в Европа е по-висока с около 1000 евро.
Seat Ibiza 1.4 16V Reference ПлюсовеОтлично поведение на пътяТочни скоростна кутия и кормилна системаПревъзходно качество на изработкаНад средната в класа безопасностУдобни седалкиМного добра видимостЧувство за управление на кола от по-висок класМного добри резултати от теста Euro NCAP МинусиПо-трудно достъпен багажникМалко място над главите на пътниците на задната седалкаПредпазните колани отпред не се регулират на височинаПо-висока ценаSkoda Fabia 1,4 16V AmbienteПлюсовеКачествени материали и добра изработкаПо-голям и по-лесно достъпен багажникПовече място над главите на пътниците на задната седалкаТочни скоростна кутия и кормилна системаДобро поведение на пътяОптимално стандартно оборудванеПо-голям избор от екстри срещу доплащанеМинусиПо-лоша видимост напред и нагореПо-тясно пространство отпред и отзадАвтомобил по-скоро за 4, а не за 5 пътнициДясното коляно на водача в неприятна близост (дори допир) до таблотоПо-висок разход на гориво 
0 от 500
  • #7
    46 rate up comment 0 rate down comment
    stoci ( преди 15 години )
    от 5 години карам все служебни автомобили сеат ,първо ароса,а после две ибизи.като всеки служебен авотомобил съм ги подлагал на такова тормозене и експлоатиране на автомобила и направо съм възхитен от неговата издръжливост.само смяна на масло и наливане на бензин,нищо друго,един два проблема само с елекрониката но са несъществени,та моето мнение е че са изключително здрави и надеждни автомобили,това е ибизата преди този модел,а според мен тази би трябвало да е още по здрава и надеждна,с нетърпение чакам да я подкарам като служебна когато ми я сменят старата с нова през юни,че тогава изтича лизинга на старата
  • #6
    42 rate up comment 1 rate down comment
    gogi ( преди 15 години )
    фабиата не може да е конкуренция тук..
  • #5
    32 rate up comment 9 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    Bati skapaniq dvigatel samo pri leko prinavene na granicata ot 3000rpm diga razhoda ot 5 na 8 . Seat i Skoda samo da si bqha pravili dvigatel 6te6e da e po dobar.
  • #4
    32 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Само фабията.
  • #3
    42 rate up comment 1 rate down comment
    Faro ( преди 15 години )
    За дизайна си прав Много хора бяха отблъснати от дизайна на новата фабия. Старата беше къде по-привлекателна. Возил съм се на таксита Фабия. От тази кола по твърдо окачване не познавам.Аз гласувам за Сеата!
  • #2
    44 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Учудвам се как успяха дизайнерите да направят това смешно купе на Фабия-та? Отвратително грозно откъдето и да го погледнеш, особено отзад. Първият модел изглежда по-добре. Виж, Ибиса-та е друго нещо, и не само новия модел.
  • #1
    31 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    А какво ще стане, ако се добави в сравнителния анализ и фактора "надеждност"?