fallback

General Motors и Chrysler може да не оцелеят до 2009

Два от автомобилните гиганти на САЩ General Motors и Chrysler са обявили, че се нуждаят спешно от 15 млрд. долара, за да успеят да оцелеят до началото на следващата година, когато новият президент Барак Обама ще влезе в Белия дом.

Надеждите на двете компании са свързани с нееднократно обявените от демократа намерения да не бъдат допускани фалити на големите играчи в сектора, макар все още да не е посочено точно как би могло да се случи това, предава Bloomberg.Американският Конгрес е изправен пред сериозни трудности, тъй като автомобилната промишленост понася все по-тежки удари. Трите големи американски компании в сектора – GM, Chrysler и Ford на няколко пъти се обърнаха за помощ, като в последствие от Ford обявиха, че може да успеят да се справят с кризата и сами.По последните данни за Chrysler и GM обаче става ясно, че двете компании могат и да не успеят да удържат съществуването си до януари, без да получат помощ от правителството. Споровете сред американските депутати са свързани с това, откъде да дойдат парите за операцията.По оценки на GM, която е най-голямата американска автомобилна компания, ще са необходими 4 млрд. долара до края на 2008 година и още толкова през първия месец на 2009. От Chrysler пък съобщават, че се нуждаят от 7 млрд. долара до края на януари. За Ford се счита, че стои най-добре от трите американски гиганта, но и от там поискаха 9 милиарда с уточнението, че парите няма да бъдат пипани ако ситуацията на групата не се влоши още повече. В Представената стратегия на Ford се признава, че автомобилните фирми са допуснали редица грешки и непремерени стъпки през последните години, които са довели до жестоката криза. „Ние признаваме, че нашият бизнес модел се провали и сега се опитваме да го променим”, заявяват от Ford. И трите големи автомобилни фирми на Америка наблягат в новите си стратегии на екологични и ефективни модели. От Ford заявяват, че ускоряват разработките на хибридни и електрически модели, от Chrysler и GM обещават да произвеждат по-малки и ефективни автомобили в бъдеще. Най-жестоки икономии предлага стратегията на GM. В групата ще бъдат съкратени десетки хиляди работни места, за да се оптимизира дейността й в световен мащаб. Световната дилърска мрежа на GM ще се намали с една четвърт. Групата ще се опита да продаде марки като Saab, Pontiac, Saturn и Hummer. Концернът планира да намали задлъжнялостта си от 65.6 милиарда долара на 30 милиарда през следващите 2 години, а до 2012 г. фирмата трябва да няма дългове и загуби. От Chrysler не направиха публична своята стратегия за излизане от кризата, която представиха в Конгреса, но съобщиха, че „продължават да търсят стратегически съюзи и партньорства” с цел да се спасят. Разговорите за евентуално сливане с Renault-Nissan бяха замразени в началото на тази седмица. Този път изглежда, че в Конгреса ще бъдат по-благосклонни към закъсалите автомобилни гиганти. „Ще направим всичко възможно за да спасим автомобилната индустрия”, заяви лидерът на мнозинството в Сената Хари Райд (Harry Reid), който заяви, че новото законодателство вероятно ще се обсъжда още в понеделник. Сенаторите са оказали натиск и на новоизбрания президент Барак Обама, за да бъде в помощ на спасителния план. От американското правителство обаче считат, че исканите 34 милиарда долара са прекалено висока сума. Министърът на търговията Карлос Гутиерес (Carlos Gutierrez) заяви, че администрацията на президента Буш е склонна да отпусне не повече от 25 милиарда долара за спасяване на автомобилните гиганти. Шефовете на Ford, Алан Мюлали (Alan Mulally), Chrysler, Роберт Нардели (Robert Nardelli) и General Motors, Рик Уагонър отново ще се изправят пред Конгреса по-късно тази седмица, за да отговарят на въпроси свързани с исканата помощ. Символично и тримата ще пристигнат във Вашингтон с хибридни автомобили, след като бяха разкритикувани за това, че за последната среща пристигнаха с частни самолети. От Ford обявиха, че продават петте си самолети, а в GM решиха да се разделят с четири от седемте си самолети. Тримата президенти на автомобилните групи обявиха, че през следващата година ще получават заплата от по 1 долар. Дали всичко това ще убеди правителството и Конгреса да отпуснат исканата помощ, остава да се види през следващите дни. Източник: investor.bg
Тагове:
fallback
  • #17
    alfonso ( преди 15 години )
    da corvette zr1 naistina e *** i cherokee srt8 sy6to, kato ne razbira6 po-dobre si zamyl4i, sled kato sa vtori v sveta e nujno da oceleqt, ebati horata, vie izob6to mislite li za byde6teto si
  • #16
    123 ( преди 15 години )
    alfonso - kato tezi ot GM ne mogat da se sprqvqt da se mahat. Imat golemi prodajbi, no toyota gi nadminaha. Ne vijdash li che pravqt samo bokluci. Horata ot evropa i japan ot godini sa se nasochili kam po pravilnoto i sa 10 godini napred. GM pravqt samo bokluci. Koli s ogromen razhod na gorivo. A i ako poglednesh, tezi ot GM Crysler i Ford kakvoto sa kupili, vse sa go opropastili. Kato ne sa mislili navreme da falirat sega.
  • #15
    alfonso ( преди 15 години )
    izvinqvam se za gre6kata tezi 2miliona prodajbi sa za trimese4ie
  • #14
    alfonso ( преди 15 години )
    GM sa ili 1vi ili 2ri(sled Toyota) po prodajbi na avtomobili-2,200,000 godi6no,taka ili ina4e 6te bydat na pe4alba edin den, za6to v takyv slu4ai amerikanskoto pravitelstvo ne otpusne 15 miliarda, za da ne se nalaga cql svqt da pla6ta za gre6kite na amerikancite pove4e ot 150miliarda sys sigurnost, a i dori da ne pravqt nai-dobrite koli vse pak prodavat dostaty4no mnogo za da zavisqt hilqdi ne6ta ot tqh
  • #13
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да вземаш от бедните и даш на богати това е демокрацията. Кат са тръгнали да фалират да фалират ибез това правят нискоефективни двигали иколи с размерите на комиони. Няма място за такива производители. В Европа мосовите двигатели са от 1.4 до 2.0 , а там почват от 3 литра нагоре. Да не говорим че технологично са 10 одини на зад.
  • #12
    patanov ( преди 15 години )
    Така или иначе тези компании имат някакви продажби (това никой не може да го отрече) т.е. има търсене на автомобили. Ако ръководните кадри на GM не са в състояние да изкарат на печалба компанията незнам-вече-колко-години защо да им се дават пари и да продължават да трупат дългове?!? Ако GM фалира и не происвежда автомобили би било логично продажбите на други фирми да се увеличат, да им се наложи да наемат още работници, да увеличат заявките си за резервни части и т.н. и т.н. Просто ще отнеме малко време работниците да се прехвърлят от GM към други компании свързани с автоиндустрията. Нали уж заради по-добре функциониращия капитализъм рухна социализЪма?!? Сега точно американците ли ще градят планова икономика :)
  • #11
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да разбирам те. И логиката ти ми е ясна но това ти не можеш да разбереш и това ,което се опитвам да кажа е ,че така или иначе GM ще фалира дали ще е след 1месец ,6месеца или година това ще се случи и повярвай ми ,за да издържи година доста милярди трябва да се налеят и доста работници ще трябва да се уволанят минимум 50% пак ще са на улицата а сега си представи ако тези милярди ,които до една година сигурно ще са над 40-50 милярда ако ги дадът на тези дето отиват на улицата за колко семейства ще могат да се построи подслон? минимум 40-50 хиляди семейства това са поне 200 хиляди души- ако приемем ,че са 4-ри членни. А тая агония на GM дори с налетите 40-50 милярда да продължи и година пак няма да имат дом и пак ще са без работа!! Това искам да ти обясня. Всички пазари на Автомобили се свиха а американските от години никой не ги купува а сега съвсем.. В момента в САЩ има градове в които като тръгнеш по улицата и ще видиш как 50% от мотите са с табелка FOR SALE хората са изгонени а банките кредитори не могат да намерят купувачи щото безработицата става масова..
  • #10
    alfonso ( преди 15 години )
    nomer 8 ne razbira6 li,4e ako gm falira i tezi milioni hora ostanat na ulicata, pomo6ta ot 15 miliarda $,koqto mogat da predostavqt 6e e minimum 1% ot zagubite na Amerika,falira li GM 1500000 4oveka ostavat na ulicata po4ti nezabavno, sledstvie na koeto 6te bydat drypnati kym falita i mn drugi firmi po celiq svqt, 2miliona bezrabotni s nujda za pomo6t ot pravitelstvoto, 6te ydyljat krizata s 20-30 godini
  • #9
    Анонимен ( преди 15 години )
    ха ха ха Фолксваген не се субсидира от държавата бе смешкооо... Единствено държавата има златна Акция и то не държавата а община Долна Саксония и тя не получава и не дава пари във Фолксваген а единствено има право да се намеси ако ръководството на Компанията ако собственика реши умишлено да източи или да унищожи компанията ,чрез тази акция която се брои като пакет от 25 процента дял тя има право да контролира и да спира вредните за компанията решения. Това го има в подчти всяка страна и то в най-силните компании - пример в България е Лук-ойл!! Държавата не взема пари от печалбата но може да контролира вредни за компанията решения и да ги отменя..
  • #8
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тия компании така или иначе ще фалират .. Да наливаш чужди пари ,за да спонсорираш Частни бизнесмени е буквално престъпление!! Кой ще спечели от това? Америка? Нее ще спечелят само компаниите ,които никоя банка не ще и да чува вече.. Нима дълг от 68 милярда ,което е 5 пъти повече от Дълга на нашата държава България могат да бъдат върнати? И нима допълнителното задлъжняване няма да утежни още повече положението на GM? Това само ще удължи агонията и за това ще бръкнат в джоба на Американския гражданин.. Що не дадът 15 милярда на Американците на Които Банките им взеха жилищата и ги оставиха на улицата? Щото са бедни и никой не се интересува от тях.. Ти проумяваш ли изобщо за какво става въпрос. Това е като в Комунистическа държава където губещи предприятия се спонсорират от държавата ,за да работят ВЪПРЕКИ ,че са на загуба .. Кому е нужно? Пазарната икономика е саморегулиращ се орган. Тоест ,който успее да се справи оцелява ,който не успее умира! На този принцип се движи целия свят включително и природата и това е най-доказания метод. Ако не се приспособиш загиваш.. За това са измрели динозаврите и е дошла епохата на бозайниците и по-конкретно човека. Няма смисъл една умираща компания да вегетира изкуствено.. Няма!
fallback
Последни