Тази година вместо 10, финалистите бяха 11, защото на 10 място бяха два модела с равни точки. Така 11-те финалисти за наградата „Кола на годината 2009 в Япония” бяха Toyota iQ, Nissan GT-R, Honda Freed, Mazda Atenza (Mazda 6), Subaru Exiga, Suzuki Wagon R, Daihatsu Tanto, Audi A4, Citroën C5, Fiat 500 и Jaguar XF.
Малката Toyota спечели наградата с един от най-убедителните резултати в историята на този конкурс. Тя получи максималните 10 точки от 39 от членовете на журито. Така в крайна сметка iQ има над 300 точки повече от втория в класирането Citroën C5. Френският модел от среден клас C5 е втори с 223 точки, а трети е Nissan GT-R с 201 точки.
При получаването на наградата, главният конструктор на iQ, Хороки Накаяма заяви: „Искам да благодаря на колегите ми в Toyota, които ми гласуваха доверие и ме оставиха спокойно да изпълня мисията си и да създам уникален автомобил – най-малката кола на света предлагаща 4 места.”
Toyota iQ предлага места за трима възрастни и едно дете, има девет въздушни възглавници и усилена срещу удар конструкция. Колата е с бензинов двигател имащ обем един литър и вредни емисии само 99 г/км.
На второ място за „Кола на годината” в Япония, журито избра Citroеn C5, който също така получи и наградата за „Вносна кола на годината в Япония”. Супер моделът на Nissan, имащият мощност 473 к.с. GT-R е на трето място, като той беше отличен и като „Автомобил на годината 2009 с най-напредничави технологии”. Седем местният Subaru Exiga грабна наградата за „Най-забавна кола на годината”.
Продажбите на Toyota iQ в Европа започват в началото на идната година, като европейската версия ще се предлага с дизелови и бензинови двигатели и механична скоростна кутия с шест предавки.