IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ВМЕСТО ВОЛГА - CHRYSLER SEBRING И DODGE STRATUS

Руската ГАЗ и групата Даймлер Крайслер подписаха споразумение, според което руснаците ще закупят производственото оборудване и лиценза за производство на Chrysler Sebring и Dodge Stratus.

ВМЕСТО ВОЛГА - CHRYSLER SEBRING И DODGE STRATUS
През следващите няколко месеца оборудването за производство на двата модела, което сега е разположено в завода Sterling Heights в щата Мичиган, ще бъде прехвърлено в Русия в Горкиевският автомобилен завод. Руският завод ще произвежда двата модела под собствена марка и с различни имена. Програмата на ГАЗ предвижда годишно да се произвеждат около 65 000 автомобили от американските лицензи. Това ще бъде руска модификация на последните модели на Chrysler Sebring и Dodge Stratus, чието производство трябва да бъде прекратено в Sterling Heights до края на годината. От ГАЗ са убедени, че това ще даде възможност на завода да оцелее, след дългите години безплодни опити да се създадат нови собствени модели. Най-известният продукт на ГАЗ, Волга, ще се произвежда също, като първоначалното решение за спирането й беше отменено. Наред с лицензите за производство на Chrysler Sebring и Dodge Stratus, руснаците сключиха дългосрочно споразумение с Daimler-Chraysler и за доставка на различни двигатели. Така че освен руски варианти на американски автомобили, в скоро време ще се появи и Волга с двигател на групата Daimler-Chrysler. Сътрудничеството между двете автомобилни групи обаче не спира дотук. Сега в ГАЗ подготвят предложение за закупуване и на технология за производство на лекотоварни автомобили от Daimler-Chryasler, които да заменят популярните в Русия, но вече безвъзвратно остарели Газель и Соболь. Една от големите руски автомобилни групи, ГАЗ, избра пътя на оцеляване чрез производство на лицензионни модели. Други руски автомобилни производители търсят сътрудничество и спасение чрез асемблиране на южнокорейски и китайски автомобили. Засега само най-големите, ВАЗ, търсят все още пътища за създаване на конкурентоспособни собствени модели и имат планове за големи инвестиции в тази област. Дали това ще се случи обаче, все още е трудно да се каже.
0 от 500