На специална среща в Брюксел, организирана от ЕС са присъствали ръководителите на автомобилните фирми, министри на транспорта и околната среда, членове на парламентарни комисии на отделните държави-членки. Специален нисколихвен заем от 40 милиарда евро ще бъде отпуснат за създаване на нови по-ефективни и „зелени” технологии в автомобилната индустрия.
Наред с това, ЕК настоява всички страни от ЕС да въведат система от данъчни облекчения за потребителите, които решат да си заменят старите автомобили с нови и по-ефективни. Обратно, притежателите на стари автомобили ще бъдат наказвани с много високи данъци. Подобна система тази година прие Франция. За определени високоефективни и опазващи природата автомобили, държавата дори изплаща определена сума на тези които си ги купуват. В Германия вариант на тази система функционира отдавна.
Според Кристиян Щрайф (Christian Streiff), шефът на Peugeot-Citroen, подкрепата на европейските институции за автомобилната индустрия е изключително важна. Според него това може да стане, като клиентите бъдат стимулирани да предават за претопяване старите автомобили и получават нисколихвени заеми за закупуване на нови. Подобен процес бързо би се изплатил и за купувачите и за индустрията, а вредните емисии от CO2 на цялата индустрия ще намалеят веднага с 4.5%.
От друга страна това ще стимулира производството на нови автомобили и ще спаси индустрията от масови съкращения на персонал и затваряне на заводи.
Подобни инициативи бяха приети и в САЩ от администрацията на президента Буш, като ще бъдат предоставени нисколихвени заеми за нови технологии на GM, Chrysler и Ford.
Европейската Инвестиционна Банка ще дава кредитите, но изрази известни опасения за големият им размер. Малко изненадващо, но и организации свързани с опазването на околната среда изразиха резерви за даването на толкова много пари на една индустрия, която не е успяла да намали вредните емисии на своята продукция до желаните размери.