IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейски проект за стимулиране на автомобилното производство

Европейската Комисия (ЕК) подкрепи проект, който цели да окуражава европейските граждани да купуват нови автомобили.

Европейски проект за стимулиране на автомобилното производство
От една страна това ще подобри качеството на околната среда в европейските градове, от друга ще бъде стимул за производството на закъсалите автомобилни фирми. 

На специална среща в Брюксел, организирана от ЕС са присъствали ръководителите на автомобилните фирми, министри на транспорта и околната среда, членове на парламентарни комисии на отделните държави-членки. Специален нисколихвен заем от 40 милиарда евро ще бъде отпуснат за създаване на нови по-ефективни и „зелени” технологии в автомобилната индустрия. 

Наред с това, ЕК настоява всички страни от ЕС да въведат система от данъчни облекчения за потребителите, които решат да си заменят старите автомобили с нови и по-ефективни. Обратно, притежателите на стари автомобили ще бъдат наказвани с много високи данъци. Подобна система тази година прие Франция. За определени високоефективни и опазващи природата автомобили, държавата дори изплаща определена сума на тези които си ги купуват. В Германия вариант на тази система функционира отдавна. 


Според Кристиян Щрайф (Christian Streiff), шефът на Peugeot-Citroen, подкрепата на европейските институции за автомобилната индустрия е изключително важна. Според него това може да стане, като клиентите бъдат стимулирани да предават за претопяване старите автомобили и получават нисколихвени заеми за закупуване на нови. Подобен процес бързо би се изплатил и за купувачите и за индустрията, а вредните емисии от CO2 на цялата индустрия ще намалеят веднага с 4.5%. 

От друга страна това ще стимулира производството на нови автомобили и ще спаси индустрията от масови съкращения на персонал и затваряне на заводи. 

Подобни инициативи бяха приети и в САЩ от администрацията на президента Буш, като ще бъдат предоставени нисколихвени заеми за нови технологии на GM, Chrysler и Ford. 

Европейската Инвестиционна Банка ще дава кредитите, но изрази известни опасения за големият им размер. Малко изненадващо, но и организации свързани с опазването на околната среда изразиха резерви за даването на толкова много пари на една индустрия, която не е успяла да намали вредните емисии на своята продукция до желаните размери.
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    SilverBot ( преди 15 години )
    Kато цяло този закон е пълна глупост. Може би не толкова закона колкото тези средства от делени от ЕС. Автомобилостроенето трябва да намалее. Заради цялата работа с цената на нефта и кредитната криза в един момент всичко ще се срине, няма идея да се подържа изкуствено губеща индустрия.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    SilverBot ( преди 15 години )
    И в тези думи има истина. Обаче я се замисли едно БМВ 5та серия на 10 години в кой клас е и виж 206тицата. И не е само до гъзарията. Моята Мазда струва има-няма 1500лв, за ремонт съм дал 500 лв(обслужване,смяна спирачки и щети от 3 челни удара... не питайте:) )Просто за 19к лв дума да не става.300 лв месечно не е кой знае каквъ проблем, обаче знам ли какво ще си купя? За 5 години всичко може да се случи.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    Do kato e palno sas selqni nqma da se opravime . Misleneto na balagarina e dale4 ot tova da si kupuva novi koli dnes vav vesnika gledam 4isto novo peugeot 206 sas si4ki ekstri za 19000 ili lizing za 5 godini po 300lv na mesec ne sa 4ak tolkova mn pari na fona na tova koeto se pla6tat za 10 god6ni bmw-ta,mercedesi,audita i posledva6tite po tqh razhodi za obslujvane i remonti. Ti hora vapreki parite i nervite koito davat za podrajka i remont varhu starite si grobnici pak ne biha se otkazali zaradi "gazarskata si prinadlejnost" za da karat po novi po ka4estveni (kakvto e pejo,redno,ford,skoda,opel ili vw ne moje edna 10 godin6a kola s realen probek ot min 500 000 da e v po dboro sastoqnie), po ikonomi4ni kakto i s po niski danaci koli
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Шмиргела ( преди 15 години )
    Тук ще ни въведат само високите такси за стари автомобили. Това ще е по европоейски, другото по български.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Предполагам, че това тях не ги интересува :)
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ако един човек има старат кола, но я кара 5 хил. километра, а друга - много икономична и екологична, но изминава 50 хил. км. кой замърсява повече?