fallback

Suzuki Vitara стана на 20 години

Suzuki пусна на пазара първата Vitara точно преди 20 години и бе един от основателите на сегмента на компактните SUV модели.

За 20 години японската фирма произведе над 2.4 милиона броя от три поколения на популярния Suzuki Vitara и Grand Vitara. До днес този модел запазва първоначалните си характеристики – надлъжно разположен двигател, предаване 4х4 и рама (макар днес да е интегрирана към каросерията). Първото поколение на Vitara бе показано на автомобилния салон в Токио през есента на 1988 г. Дългият 3570 мм автомобил с три врати наблягаше на своите off-road възможности и в моделния ред на Suzuki стоеше над по-малкия off-road Samurai. Първата Vitara имаше задвижване на задните колела и възможност за ръчно преминаване на режим 4х4. Предлагаше се както затворена версия, така и кабриолет с платнен покрив и предпазна рамка. Двигателят беше четирицилиндров бензинов с обем 1.6 литра тип SOHC с мощност 59 kW. Компактният off-road/SUV с привлекателен за времето си дизайн бързо се наложи на пазара, като само през първата година бяха продадени 64 000 броя от него. През 1991 г. се появи версия с пет врати с дължина 3980 мм и двигател 1.6 DOHC (71 kW). По това време, годишното производство на Vitara надхвърли 100 хиляди броя. През 1994 г. се появи версия с по-силния двигател V6 с обем 2.0 литра и мощност 100 kW. Две години по-късно се появи и дизелова версия с двигател 2.0 TD (52 kW). Последните две версии имаха и променена външност с по-обемни калници и брони и нова радиаторна решетка. На домашния пазар в Япония Vitara се продаваше като Suzuki Escudo а в САЩ като Suzuki Sidekick и Geo Tracker. В Канада този автомобил се продаваше като модел на GM. След края на производствения цикъл на първото поколение Vitarа, автомобилът се произвежда от испанската фирма Santana, която и до днес прави модернизирана версия на този модел. Десет години след първото поколение се появи второ, което прибави към името си и думата Grand. Версията с пет врати се удължи с цели 210 мм, като достигна дължина 4190 мм. Предлагаше се с бензинов четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра и мощност 98 kW, по-силен турбодизел TD, също с обем 2.0 литра и мощност 64 kW, и един бензинов V6 с обем 2.5 литра и мощност 106 kW. Само версията с три врати използваше малкия бензинов двигател с обем 1.6 литра и мощност 69 kW. В началото на 2000 г. моделът премина през фейслифт и се предлага с модерния турбодизелов звигател 2.0 HDi с мощност 80 kW. В Европа изчезна версията с платнен покрив и се появи версия с удължена каросерия наречена XL-7. Тя беше с бензинов двигател V6 с обем 2.7 литра и мощност 127 kW. Още през 2003 г. версията XL-7 премина през фейслифт, а двигателят V6 бе подсилен и достигна мощност 135 kW. Тази версия на каросерията започна да се предлага и с турбодизелов двигател. По време на автомобилния салон във Франкфурт през 2005 г. беше показано и днес актуалното трето поколение на Suzuki Vitara. Версията с пет врати порасна с нови 200 мм и достигна 4470 мм. Версията с три врати също стана по-дълга от 4 метра. Бензиновите двигатели са модернизирани – 1.6 VVT (78 kW) и 2.0i (103 kW). Турбодизеловите агрегати HDi от PSA Peugeot Citroen замениха двигателят 1.9 DDiS (95 kW), който идваше от Renault. За пазарите извън Европа беше запазен двигателят 2.7 V6. При сегашното поколение Grand Vitara има рама интегрирана към каросерията, независимо окачване и постоянно предаване към четирите колела. Grand Vitara има добри off-road качества и като дизайн значително се е приближила към типичния класически SUV модел. Само за версията с пет врати вече се предлага и двигателят V6 с обем 3.2 литра и мощност 171 kW.
Тагове:
fallback
  • #2
    Andrew ( преди 15 години )
    Ami tova moje i da e nai razprostraneniqt OffRoad sled Nivata no ne i nai dobriqt!!! Dori edna ladichka bi mogla da se sapostavi sas vitarata i da izleze sas po dobri pokazateli ot neq.
  • #1
    k ( преди 15 години )
    vitara
fallback
Последни