fallback

Suzuki Vitara стана на 20 години

Suzuki пусна на пазара първата Vitara точно преди 20 години и бе един от основателите на сегмента на компактните SUV модели.

За 20 години японската фирма произведе над 2.4 милиона броя от три поколения на популярния Suzuki Vitara и Grand Vitara. До днес този модел запазва първоначалните си характеристики – надлъжно разположен двигател, предаване 4х4 и рама (макар днес да е интегрирана към каросерията). Първото поколение на Vitara бе показано на автомобилния салон в Токио през есента на 1988 г. Дългият 3570 мм автомобил с три врати наблягаше на своите off-road възможности и в моделния ред на Suzuki стоеше над по-малкия off-road Samurai. Първата Vitara имаше задвижване на задните колела и възможност за ръчно преминаване на режим 4х4. Предлагаше се както затворена версия, така и кабриолет с платнен покрив и предпазна рамка. Двигателят беше четирицилиндров бензинов с обем 1.6 литра тип SOHC с мощност 59 kW. Компактният off-road/SUV с привлекателен за времето си дизайн бързо се наложи на пазара, като само през първата година бяха продадени 64 000 броя от него. През 1991 г. се появи версия с пет врати с дължина 3980 мм и двигател 1.6 DOHC (71 kW). По това време, годишното производство на Vitara надхвърли 100 хиляди броя. През 1994 г. се появи версия с по-силния двигател V6 с обем 2.0 литра и мощност 100 kW. Две години по-късно се появи и дизелова версия с двигател 2.0 TD (52 kW). Последните две версии имаха и променена външност с по-обемни калници и брони и нова радиаторна решетка. На домашния пазар в Япония Vitara се продаваше като Suzuki Escudo а в САЩ като Suzuki Sidekick и Geo Tracker. В Канада този автомобил се продаваше като модел на GM. След края на производствения цикъл на първото поколение Vitarа, автомобилът се произвежда от испанската фирма Santana, която и до днес прави модернизирана версия на този модел. Десет години след първото поколение се появи второ, което прибави към името си и думата Grand. Версията с пет врати се удължи с цели 210 мм, като достигна дължина 4190 мм. Предлагаше се с бензинов четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра и мощност 98 kW, по-силен турбодизел TD, също с обем 2.0 литра и мощност 64 kW, и един бензинов V6 с обем 2.5 литра и мощност 106 kW. Само версията с три врати използваше малкия бензинов двигател с обем 1.6 литра и мощност 69 kW. В началото на 2000 г. моделът премина през фейслифт и се предлага с модерния турбодизелов звигател 2.0 HDi с мощност 80 kW. В Европа изчезна версията с платнен покрив и се появи версия с удължена каросерия наречена XL-7. Тя беше с бензинов двигател V6 с обем 2.7 литра и мощност 127 kW. Още през 2003 г. версията XL-7 премина през фейслифт, а двигателят V6 бе подсилен и достигна мощност 135 kW. Тази версия на каросерията започна да се предлага и с турбодизелов двигател. По време на автомобилния салон във Франкфурт през 2005 г. беше показано и днес актуалното трето поколение на Suzuki Vitara. Версията с пет врати порасна с нови 200 мм и достигна 4470 мм. Версията с три врати също стана по-дълга от 4 метра. Бензиновите двигатели са модернизирани – 1.6 VVT (78 kW) и 2.0i (103 kW). Турбодизеловите агрегати HDi от PSA Peugeot Citroen замениха двигателят 1.9 DDiS (95 kW), който идваше от Renault. За пазарите извън Европа беше запазен двигателят 2.7 V6. При сегашното поколение Grand Vitara има рама интегрирана към каросерията, независимо окачване и постоянно предаване към четирите колела. Grand Vitara има добри off-road качества и като дизайн значително се е приближила към типичния класически SUV модел. Само за версията с пет врати вече се предлага и двигателят V6 с обем 3.2 литра и мощност 171 kW.
Тагове:
fallback
  • #12
    БамБам ( преди 9 години )
    Витарата е страхотен мини джип и не съм съгласен с повечето долни коментари където я изкараха пълен ***.Имам Витара от 10 години и излиза където и кажа дори и със слаби гуми,много съм доволен от нея вярно куче е.Е,да гният моята е вече кърпена.Витарата в класа си е Номер1.Имам и Нисан Терано и сега взех и Паджеро,но Витарката си ме най-кефи.
  • #11
    patrol e nomer 1 ( преди 12 години )
    ladata e mnogo po dobra ot vitarata pone ot tova koeto vijdam pri na6ta lovna drrjinka vsi4ki sa s ladi nivi ili laski imame nqkolko vitari i vse gi teglim.Vitarata e suv ma6ina da si hodi6 na vilata na bansko no za 4eren pat q nqma.Az ne haresvam nito niva nito vitara no moga da kaja 4e nivata e mnogo po nadejna ot vitarata ima mnogo zapadni 4asti koito se zamenqt s ruskite i kolata stava beton i za 4upeneto ne sam saglasen.Az vi kazvam vsemete si patrol i 6te se vidite v hubav jip
  • #10
    nikman ( преди 15 години )
    автомобили,че да е късам :)От "джипове" не разбирам много(то е марка),но от високопроходими-доста разбирам :) Единствения лек автомобил на руснаците,който е изпитван е УАЗ!Другото е доста несполучлив копи-пейст.Виж за УАЗ-а лоша дума не може да се каже като проходимост и ремонтнопригодност,но това е друга тема,ама да сравняваме УАЗ с Нива :))е нелепо.Темата е за Витара,така,че не виждам смисъл да влизаме в спорове,още повече с неуки хора.Поздрави!
  • #9
    nikman ( преди 15 години )
    До "Анонимен"-Младежо,като за начало се научи да пишеш на БЪЛГАРСКИ !*** сравнения за Джип???За рамната конструкция ли говорим?За окачване ли,за раздатка,за дифове или за скоростна кутия?Както писах,едното е проектирано за модела,а другото е взето от автомобил проектиран преди повече от 50 години (Фиат),според днешните изисквания,напълно морално остаряло.120те километра,не са за извън пътя,а за него,нали все пак автомобилите се сравняват не само по оффроад качествата им :)Дипломата не ми е за
  • #8
    кара витара ( преди 15 години )
    на нивата цените на частите са жълти стотинки,ама и проходимостта й е като за жълти стотиники, витара влиза в бокса на 3път,а нивата на всяко излизане, е това е проблема,въпроса е колко може да си сигурен в джипа си,защото витара със скъсани планки на задния мост ме изкара от гората,ама нивата ще си остане до идването ан пътна помощ!!!А тя може да е само една-ГАЗ или УАЗ, това са стабилните машини на братята руси за офроад,а на момчета които не са ходили на офроад да не пишат:МОЖЕ-120км и още ка
  • #7
    Анонимен ( преди 15 години )
    samo moga da kaja na 'nikman" 4ee e izpolzval dosta tupi sravneniq za jip i kakava skorost ot 120 km pri nivata aweee tii na off road sas 120 km li kara6 wee batkaa.... ili off road mu vika6 po asfaltaa .... ot tova razbiram koklo razbira6 ot jipove skasai si diplomata samo tova moga da ti kaja ... ako vkara6 nqkoq vitara v ruskita taiga pri tezi usloviq pri koito e izpitvana nivata maii totalno 6te se usereeee otsqkude i posle 6t etrqq helikopter da q vadi :) NiVa -- Forever !
  • #6
    vtt ( преди 15 години )
    Като собственик на последното поколение трябва да споделя, че и те се чупат точно толкова, само дето една торба с части не е 30лв :(((
  • #5
    nikman ( преди 15 години )
    Май по-горе са писали някакви тинейджъри,които знаят офф-роад качествата на Витара и Нива само от приказките на пейката.Двата автомобила нямат база за сравнение.Единият е японски,а другият е руски.Май само това стига,но нека да открием и разликите :) Витара е на рамна конструкция,а Нивата си е едно жигули на по-дълги пружини и амове.Витарата е конструирана за "Джип",а Нивата са използвали самоносеща конструкция като на Жигули,двигател от Жигули(доста слаб-макс.скорост 120км/ч ???),скоростна кутия от Жигули(а как издържа тя на по-големите гуми-не издържа)Диференциали от Жигули(и те като скоростите не издържат),дори табло,седалки,фарове и т.н. са от Жигули.Единствената "добавка" е третият,междинен диференциал-раздатка,която пък,не стига,че вие както всичко останало,включва се трудно и с "чалъм",накрая и захващането се къса от купето та се налага "побългаряване" .Какъв е извода? Ами руснаците просто не вложили усилия,труд,пари и технологии (??? каква е тази дума :) ),и са направили някаква пародия на СУВ.Може би единственото хубаво нещо в този автомобил е цената.НО заслужава ли си тя при този комфорт-никакви екстри,безопасност под нулата,огромен разход на гориво за теглото и мощноста на машината,виенето от всякаде,постоянните ремонти на важни възли и агрегати???Според мен категорично НЕ!А собствениците на Нива се успокояват,че една торба с части се взима за 30-на лева.Да ама....какви ???И заслужавали си постоянно да лежиш под и около нея??? А на тези които все пак искат да си купят нова "Нива" им пожелавам да е произведена в сряда.И успех! Все пак и руснаците хляб трябва да ядат :)
  • #4
    Анонимен ( преди 15 години )
    От първата произведена витара сигурно е останала само пластмасата, защото металът е корозирал. Моято витара е от 2000 година, правена е в Испания, и на 5-та година трябваше доста да се пребоядисва заради ръждата, а вече има нови огнища на ръжда. Иначе колата почти не се разваля, освен ако не е правена в Испания, де. Ако решите в един момент да си купите оригинални лети джанти 15-ки, защото желязните вече са ръждясали, да знает, че едната струва 700 лв.!? Навярно цената е такава, защото след 20 години от колата ще са останали само алуминиевите джанти.
  • #3
    NANI ( преди 15 години )
    Lada Niva e v p1ri po-dobra za off-road ot Vitarata!No p1k tq ne spira da se 4upi,za razlika ot qponskata mashinka
fallback
Последни