След фейслифт, Subaru Forester се продава на европейските пазари вече и с турбодизелов двигател.
Този дизелов двигател тип boxer е познат, защото се предлага с моделите Legacy и Outback, а идната година от януари ще се монтира и с
Imprezа. Обемът му е 2.0 литра, а при Forester неговата мощност е леко понижена в сравнение с Legacy и Outback – от 110 на 108 kW.
Максималният въртящ момент е непроменен - 350 Nm наличен още при 1800 об/мин. Интересно е, че диапазона на оборотите в който е наличен максималния въртящ момент е къс, от 1800 до 2400 об/мин. С него дизеловият Forester има ускорение от място до 100 км/час за 10.4 секунди, а максималната му скорост е 186 км/час. При стандартната версия комбинирания разход на гориво е 6.3 литра на 100 км., което е с два литра по-ниско от разхода при двулитровия бензинов двигател.
Вредните емисии CO2 са 167 г/км. Двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда Euro 5, най-вече благодарение на филтъра за твърди частици. Нова е и механичната скоростна кутия с шест степени с която този двигател е комбиниран при
Forester.
Така на европейските пазари автомобилът вече се предлага с 3 двигатели – 2 бензинови и един дизелов, всичките тип boxer. Да напомним, че по-слабият от бензиновите двигатели е с обем 2.0 литра, а по-силният е турбобензинов с обем 2.5 литра. Мощността им е съответно 110 и 169kW. Максималният въртящ момент 196 и 320 Nm. Максималната скорост е 184 и 214 км/час, а ускорението съответно 11 и 7.1 секунди. Средният разход е 8.4 и 10.5 литра на 100 км. Вредните емисии СО2 са 198 и 248 г/км.
Цената на дизеловата версия в Европа е по-скъпа с около 2400 евро от бензиновата с обем 2.0 литра. Това е доста голяма разлика, но производителят счита, че значително по-ниския разход и по-доброто ускорение си заслужават парите.