fallback

Subaru Forester вече и с дизелов двигател в Европа

След фейслифт, Subaru Forester се продава на европейските пазари вече и с турбодизелов двигател.

Този дизелов двигател тип boxer е познат, защото се предлага с моделите Legacy и Outback, а идната година от януари ще се монтира и с Imprezа. Обемът му е 2.0 литра, а при Forester неговата мощност е леко понижена в сравнение с Legacy и Outback – от 110 на 108 kW. Максималният въртящ момент е непроменен - 350 Nm наличен още при 1800 об/мин. Интересно е, че диапазона на оборотите в който е наличен максималния въртящ момент е къс, от 1800 до 2400 об/мин. С него дизеловият Forester има ускорение от място до 100 км/час за 10.4 секунди, а максималната му скорост е 186 км/час. При стандартната версия комбинирания разход на гориво е 6.3 литра на 100 км., което е с два литра по-ниско от разхода при двулитровия бензинов двигател. Вредните емисии CO2 са 167 г/км. Двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда Euro 5, най-вече благодарение на филтъра за твърди частици. Нова е и механичната скоростна кутия с шест степени с която този двигател е комбиниран при ForesterТака на европейските пазари автомобилът вече се предлага с 3 двигатели – 2 бензинови и един дизелов, всичките тип boxer. Да напомним, че по-слабият от бензиновите двигатели е с обем 2.0 литра, а по-силният е турбобензинов с обем 2.5 литра. Мощността им е съответно 110 и 169kW. Максималният въртящ момент 196 и 320 Nm. Максималната скорост е 184 и 214 км/час, а ускорението съответно 11 и 7.1 секунди. Средният разход е 8.4 и 10.5 литра на 100 км. Вредните емисии СО2 са 198 и 248 г/км. Цената на дизеловата версия в Европа е по-скъпа с около 2400 евро от бензиновата с обем 2.0 литра. Това е доста голяма разлика, но производителят счита, че значително по-ниския разход и по-доброто ускорение си заслужават парите.  
Тагове:
fallback
  • #14
    Субару Аутбек ( преди 8 години )
    Здравейте.....не купувайте дизели.....голяма тесла са...чупят валове и трошат мотори.....и аз изядох поредното дърво с Аутбек 2009 г....сега наникъде...ремонт-5000-8000 лв и то без гаранция
  • #13
    Анонимен ( преди 9 години )
    От 10 години карам Форестър . До сега за 225000 км. съм сменял консумативи , заден десен лагер /преди три месеца/ и веднъж крушка на предният габарит . Такава кола няма ! Перфектна машина , на която винаги и във всякакви условия можеш да разчиташ . Като пътно поведение е уникална , особено на мокро и сняг . Ако някой ден реша да я сменям по някаква причина , пак Субару бих взел!
  • #12
    Bekas ( преди 15 години )
    Predi 11 godini bqh trygnal da si kupuvm Pasat. 4oveka prodava6e i edno Subaru. Kolata be6e kombi DL. Ne bqh 4uval daje za markata. Pomolih go da q probvam i... Karah q 6 godini sled tova si vzeh Impreza koqto karam i sega. Averite mi se smqha kato si kupuvah kolite ama smeniha po 2-3 Vagena ve4e a az taka i ne razbrah kakvo zna4i garaj. Taka 4e koito se smee posleden nai-dobre se smee. Vqrvaite mi mom4eta tezi koli iskat samo benzin i voda za 4ista4kite da ima. Sled 4 dni 6te mi dokarat noviq Forester i 6te vi pi6a kakvo mi e vpe4atlenieto za pyrviq Dizel na Subaru. Ubeden sym 4e nqma da me razo4arova. Tezi koli ako sprat zna4i im e svyr6ilo gorivoto
  • #11
    Марти ( преди 15 години )
    Не разбирам - защо след като Форестъра е със сто килограма по -лек от Аутбека набира от 0 до 100 км./ч по-бавно от "Аутбека". Верно е , че е с по-голямо челно съпротивление / поради формата/, но дали това оказва толкова голямозначение.Очаквах динамиката му да е по-добра - дори под 9 сек.
  • #10
    Г.Стоянов ( преди 15 години )
    Много си прав, колега. И аз се уверих , че универсален автомобил няма. Реализирах донякъде твоята идея - държим един дребосък за из града и една голяма кола за извън града за дълги разстояния. Съгласен съм , че колата за удоволствие не е между тях - т.е- това което имам и доколкото разбирам такава е "Импреса". Само да имам възможност бих си взел една такава. За Субару - не знам - чувам от познати само добри отзиви с изключение на това че горят много. Дали е така ще кажат тези които имат такива коли
  • #9
    Анонимен ( преди 15 години )
    Нямах идея кво е туй "Субару" , амаедин приятел си купи форестърче - 230 коня , автомат. За към 3 месеца му врътна над 20 000 км от мерак. пробвах го - ба,си кефа - направо запали гората. Сега и аз умувам схеми по какъв начин да си купя едно такова. за дизела - не знам как е , ама туй е страшно, няма насита да го карам
  • #8
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ако имах бол пари щях да си взема едно Джъсти за из града , една Импреса - да си карам за кеф, един Форестър - за офроуд изпълнения и една Трибека - за дълго извън града
  • #7
    NANI ( преди 15 години )
    Nqma spor,unikalni mashini za ceniteli!
  • #6
    Анонимен ( преди 15 години )
    Този нов двигател - дизел - боксер е много силен коз на "Субару" - няма спор - много са добри. Правенето на добър боксер не е шега работа. Историята на "Фолксваген" доказва , че това е доста сериозна работа, след като изоставиха техния боксер. Само че на "Субару" им липсва размах - доста са консервативни. Може би обема на производството не позволява това. Дано от "Тойота" дадат едно рамо на развойната им дейност. Та мечтата ми да стане реалност - "Трибека" с боксер дизел - V 6 двигател - мощен и икономичен. Тогава ще вдигна оценка "10" и отивам в магазина без да се колебая!
  • #5
    Субару- фен ( преди 15 години )
    Досега нашите хора малко се поизлагаха с лакомите бензинови двигатели , но откак излезе тоя дизел съм във възторг. само се чудя каква да избера - Аутбек или форестър
fallback
Последни