Идеята на фирмата е да задържат и този модел в рамките на достъпните ценови сегменти. В същото време спортната версия на i20 ще повиши имиджа на марката. „Горещата” версия на i20 ще използва дизеловият двигател на Hyundai с обем 1.6 литра. Той обаче ще бъде модернизиран и мощността му ще достигне около 200 к.с.
В същото време този двигател ще бъде важен за Hyundai за да се задържи средния разход на моделите на фирмата, както и средното равнище на вредните емисии, в рамките на новите европейски изисквания. По предварителни данни „горещият” хечбек ще има вредни емисии под 120 г/км.
Този модел ще бъде пряк конкурент на автомобили като Skoda Fabia VRS, но ще има по-ниска цена. По данни на Hyundai, спортната дизелова версия има относително ниско собствено тегло – 1222 кг. Това му дава възможност да ускори от място до 100 км/час за под 8 секунди. Максималната му скорост ще бъде около 210 км/час.
Автомобилът ще има и някои промени във външния вид – нови лети джанти с по-голям размер, нова спирачна система с по-големи спирачни дискове, различни допълнения за подобряване аеродинамиката на каросерията. Ново окачване ще приближи автомобила до пътя.