По този начин ще се прецени дали да се пристъпи към масово серийно производство на MINI E. Подобна операция се планира и за Европа.
Електромобилите MINI E ще бъдат произвеждани в завода на фирмата в Охфорд, Англия, без двигатели и трансмисии. След това ще бъдат транспортирани в Мюнхен, където към тях ще се монтира електрическата система за задвижване. Акумулаторите на колата ще бъдат литиево-йонни, като ще бъдат разположени на мястото на задната седалка, а електромобилът ще има две места.
Батерията ще може да се зарежда от обикновен контакт за около 8 часа. MINI обаче, ще предлага на всеки закупил електромобила и така наречения wallbox с висок ампераж, който ще може да се инсталира в гаража на клиента и да зарежда батерията на MINI E напълно за около два и половина часа.
MINI E разполага и със системата за регенерация на енергия от спирачката, трансформираща кинетичната енергия в електрическа и натрупваща я в батерията. Според BMW Group новата литиево-йонна батерия ще дава възможност с едно зареждане електрическото Mini да изминава 240 км. Това е доста добър показател сред електромобилите.
Теглото на MINI E е 1456 кг, което го прави и един от най-леките електрически автомобили. В същото време електромоторът предлага впечатляваща мощност – 204 к.с. (150kW) и максимален въртящ момент 220Nm. Това позволява електрическото MINI да ускорява от място до 100 км/час за 8.5 секунди и да постига максимална скорост от 152 км/час.
Във външния вид на автомобила няма промени в сравнение със стандартния. Разбира се липсва какъвто и да е ауспух. Колата може да се разпознае и от наличието на различни места по каросерията, включително и на покрива, на стилизиран контакт.
Външното оцветяване в два тона – сиво и жълто, продължава и в интериора. Сред уредите на таблото е разположен и индикатор за заредеността на батерията, който замества оборотомера при стандартното табло. Естествено в интериора прави впечатление и липсата на задните седалки.