IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подробности за електрическото Mini

Това са първите официални снимки на MINI E, електрическата версия на MINI Cooper, за която Аutomedia.bg вече писа.

Подробности за електрическото Mini
Колата е ще бъде показана за първи път на автомобилното шоу в Лас Анджелис в средата на ноември. Интересно е, че BMW ще произведе около 500 броя от електромобила на Mini и ще ги даде под наем на избрани частни и фирмени клиенти в три американски щата – Калифорния, Ню Йорк и Ню Джързи. 


По този начин ще се прецени дали да се пристъпи към масово серийно производство на MINI E. Подобна операция се планира и за Европа. 


Електромобилите MINI E ще бъдат произвеждани в завода на фирмата в Охфорд, Англия, без двигатели и трансмисии. След това ще бъдат транспортирани в Мюнхен, където към тях ще се монтира електрическата система за задвижване. Акумулаторите на колата ще бъдат литиево-йонни, като ще бъдат разположени на мястото на задната седалка, а електромобилът ще има две места. 


Батерията ще може да се зарежда от обикновен контакт за около 8 часа. MINI обаче, ще предлага на всеки закупил електромобила и така наречения wallbox с висок ампераж, който ще може да се инсталира в гаража на клиента и да зарежда батерията на MINI E напълно за около два и половина часа. 


MINI E разполага и със системата за регенерация на енергия от спирачката, трансформираща кинетичната енергия в електрическа и натрупваща я в батерията. Според BMW Group новата литиево-йонна батерия ще дава възможност с едно зареждане електрическото Mini да изминава 240 км. Това е доста добър показател сред електромобилите. 


Теглото на MINI E е 1456 кг, което го прави и един от най-леките електрически автомобили. В същото време електромоторът предлага впечатляваща мощност – 204 к.с. (150kW) и максимален въртящ момент 220Nm. Това позволява електрическото MINI да ускорява от място до 100 км/час за 8.5 секунди и да постига максимална скорост от 152 км/час. 


Във външния вид на автомобила няма промени в сравнение със стандартния. Разбира се липсва какъвто и да е ауспух. Колата може да се разпознае и от наличието на различни места по каросерията, включително и на покрива,  на стилизиран контакт. 


Външното оцветяване в два тона – сиво и жълто, продължава и в интериора. Сред уредите на таблото е разположен и индикатор за заредеността на батерията, който замества оборотомера при стандартното табло. Естествено в интериора прави впечатление и липсата на задните седалки. 




0 от 500