
Ролята на инженерите от Bollore в този проект е създаването на високоефективна литиево-полимерна батерия и системата за нейното управление. Останалата техника в колата и разбира се дизайна, са дело на специалистите от Pininfarina.

В крайна сметка резултатът въобще не е за пренебрегване. Автомобилът ВО с едно зареждане може да измине 250 км, а жизнения цикъл на батерията е над 200 хиляди километра.
В ВО се предлагат някои интересни решения. Сега модерната система за превръщане на кинетичната енергия от спирачката в електрическа съществува, както и добиване на електроенергия от слънчеви панели на покрива, но произведената електроенергия не отива в акумулатора, а в специални кондензатори. От там тази енергия се използва за поддържане на електрониката на борда или при ускоряване на колата подпомага директно двигателя.
Това е направено заради относително ограничения брой зареждания на акумулатора, като постоянното „дозареждане” намалява жизнения му цикъл. Основният акумулатор се зарежда единствено от обикновен контакт и това подсигурява дългият му живот.

Колата ускорява от място до 100 км/час за 6.3 секунди, а максималната й скорост е ограничена електронно до 130 км/час за да се пести енергия. Италианците са амбицирани да започнат серийно производство на електромобила ВО още през следващата година.

Ако това стане, Pininfarina ще се превърне в първият масов производител на серийни електромобили. Засега проектите на Nissan-Renault и Chevrolet (Volt) са предвидени за серийно производство през 2010-2011 г.


0