Променена е и оптиката на фаровете и задните светлини. Измененията в техническата част са повече, но и тук не може да се говори за радикални промени. Главната цел е била да се модернизира автомобила без да се променя теглото и идеалното му разпределяне между двете оси 50:50.
В интериора се е появила мултимедийна система с голям екран, Bluetooth връзка, вход за включване на MP3-плейър и нов еквилайзър за аудиосистемата Bose. Седалките са с нова система за загряване. Подобрена е звукоизолацията, като в автомобила с мек сгъваем покрив шумът е намален с 2.1 децибела.
Няма промени и при двигателите – два бензинови с обем 1.8 литра с мощност 126 к.с. и 2.0 литра с мощност 160 к.с. По-силният двигател все пак е модернизиран, като има нови пружини на клапаните и нов колянов вал. В резултат на това максималните обороти са повишени, като „червената” зона вече започва от 7500 об/мин вместо от 7000 об/мин, както е при сегашната MX-5.
Пренастроена е ауспуховата система, но само при двулитровия двигател, така че да звучи по-плътно и агресивно чрез специален резонатор, наречен Induction Sound Enhancer. Той обаче ще се монтира само на версиите със скоростна кутия с шест степени.
Скоростната кутия също е модернизирана, като сега в нея се използват синхронизатори с полимерно покритие, благодарение на които превключването става „по-меко”.
В европейската версия на Mazda MX-5 ще се появи възможност да се поръча и автомат имащ шест скорости. Той ще може да се регулира съобразно стила на управление на водача и ще има режим за превключване и от волана. Окачването е модернизирано, има нови сайлънт-блокове и автомобилът се е приближил до пътя с 26 мм.