IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Повече за руския Sebring или американския Siber

Последният „мохикан” – Волга ГАЗ 31 изживява последните си месеци, производството непрекъснато намалява и след около година ще бъде изцяло спряно.

Повече за руския Sebring или американския Siber
Съветската легенда не можа да удържи на конкуренцията и макар в ГАЗ да я мъчиха цели 20 години, накрая разбраха че няма бъдеще. За това и смяната вече е готова. 


Серийното производство на Volga Siber започна на 25 юли, а продажбите в Русия стартират от 1 октомври. Този автомобил обаче няма нищо общо с който и да е модел на Волга. Новият Siber всъщност е сваленият от производство през 2006 г. в САЩ Chrysler Sebring, който заедно с близнака си Dodge Stratus бяха произвеждани на платформата JR41. Сега на нея вече се произвежда Volga Siber. 


Английското дизайнерско ателие UltraMotive леко променя външния вид на "Сайбер" в сравнение със Sebring – нови брони, нова форма на фаровете и нови задни светлини. 


Интериорът на Siber предизвиква смесени чувства. Не е ясно например, защо са изоставили дистанционното управление на аудиосистемата от волана и сега тя може да се регулира само от нейния си панел. Изчезнал е и борд компютъра който беше при Sebring. 


От друга страна седалките са много удобни, както за водач, така и за пътниците. Всички надписи са на английски, но в същото време няма звукова сигнализация при не поставен предпазен колан, което е нормална практика при повечето нови автомобили. 


Една съществена промяна в техническата част на руския Siber в сравнение с американския Sebring е окачването. Руснаците доста са се потрудили за да го направят подходящо за изровените руски пътища и от американската лимузина с меко возене не е останало нищо. Пружините и амортисьорите са доста по-стегнати, стабилизаторите са с увеличено сечение и като цяло колата се движи с висока скорост доста стабилно и по неравни пътища. 


Първите продажби на новия седан ще бъдат само на версия с двигател имащ обем 2.4 литра и мощност 143 к.с. Скоростната кутия е автомат с четири степени. От ГАЗ уверяват, че скоро ще се появят и други варианти на Volga Siber. Става дума за дизелова версия и за механична скоростна кутия с шест степени. Също за турбо версия на сегашния двигател, която ще има мощност 170 к.с. Това определено е нужно, защото Siber със сегашния двигател с мощност 143 к.-с. е доста тромав. На спринта до 100 км/час постига едва 13.4 секунди. 


От ГАЗ съобщиха, че през 2009 г. ще бъдат произведени 45 хиляди броя от Volga Siber, през 2010 производството ще достигне 65 000 коли от този модел, а скоро след това ще бъде постигната и пълната мощност на линията – 100 хиляди коли на година.
0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Silver Lion ( преди 15 години )
    Общо световна практика е вече вместо да се развиват собствени модели да се вземат наготово,да се префасонират и готово не искам да давам примери.Примерите са всеки ден по нашите пътища.А иначе Крайслер Себринг не е лош автомобил,но надявам се руснаците да не я префасонират дотам,че да не става за нищо,но като си помислим то и старата им Волга пак беше с ноу хау от американски автомобил и се движеше по руските пътища десетки години.Така,че мили приятели автопочитатели да не говорим с лошо.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Поредното унижение за Руските Авто-инжинери и Автоиндустрия!