За разлика от конвенционалните електромобили, които използват електроенергия от външен източник и я натрупват в акумулаторна батерия, FCV сами произвеждат нужната им електроенергия . Горивни клетки произвеждат електрическа енергия чрез химически процес, като използват водород и кислород. Втечненият водород е складиран под налягане в специален резервоар разработен от Suzuki.
В същото време колата разполага и с технологията преобразуваща кинетичната енергия получавана при използване на спирачката в електроенергия, която подпомага ускоряването при големи натоварвания. Suzuki SX4-FCV има мощност 80 kW, максималната му скорост е 150 км/час, а с едно зареждане изминава 250 км.
Suzuki разработва технологията на горивните клетки в специална програма съвместно с GM от 2001 г. Сега SX4-FCV е четвъртият компактен модел с тази технология.
Японското правителство вече даде разрешение за използване на SX4-FCV по обществените пътища в страната. Резултатите от тестовете ще подпомогнат развитието на тази технология, за да се стигне до сериен модел в не много далечно бъдеще.