Освен аеродинамичните допълнения по каросерията, колата е с разширени и изпъкнали калници, нови прагове, спойлер на покрива и съществено променени брони. Външните огледала и рамките на фаровете за мъгла са тъмно сиви.
Twingo RS се предлага с два вида окачване - Sport и Cup. Втората версия е с 4 мм по-близо до пътя и има 17 цолови тъмни лети джанти вместо стандартните за модела 16 цолови лети джанти. Двигателят на Twingo RS е атмосферен с четири цилиндъра, обем 1.6 литра и мощност 133 к.с. (98 kW) при 6750 об/мин. Максималният въртящ момент е 160 Nm достъпен при 4400 об/мин. Задвижването е на предните колела посредством механична скоростна кутия с пет степени.
Промените в окачването са съществени. Отпред окачването е тип McPherson с алуминиеви рамена и интегриран стабилизатор. Дискът на спирачките отпред е с размер 280 мм, a отзад 240 мм. Спортната версия на Twingо има по-широка следа - отпред с 60 мм, а отзад, също като при версия GT, с 59 мм.
В стандартното оборудване на Twingо RS се включват лети джанти с размер 16 цола, гуми с размер 195/45 R16, (при версия Cup 195/40 R17). Колата е с аудиосистема с CD и MP3 с управление от кожения волан. Има затъмнени задни стъкла и сензор за дъжд.
В интериора на Twingo RS привличат вниманието нови спортни седалки с оранжеви предпазни колани. Системата за контрол на стабилността ESP може да бъде изключена по желание на водача.
Цената на Renault Twingo RS започва от 15 600 евро. За символичната цена от 1 евро, Renault предлага заедно със закупуването на Twingо RS и курс по управление на спортен автомобил. При другите модели на Renault Sport този курс струва 500 евро.