Пред изданието Automotive News Europe, шефът по развойната дейност на Daimler, Томас Вебер (Thomas Weber) заяви, че до края на 2010 г. всички модели на Mercedes ще имат варианти с турбодвигатели.
Това се прави с цел използването на двигатели с по-малък работен обем, които имат по-нисък разход на гориво и изхвърлят по-малко вредни емисии от СО2, но в същото време не правят компромис с мощността. При Mercedes е много показателен случаят с новия двигател DiesOtto, създаден като са комбинирани най-добрите качества на дизеловите и на бензиновите двигатели. С работен обем само 1.8 литра този двигател дава невероятната мощност от 238 к.с. (175kW) и максимален въртящ момент от 400Nm. Първоначалните тестове показват и изключително нисък разход на гориво за тези динамични показатели на двигателя – 6 литра на 100 км, при това с големия луксозен седан от S-Клас.
Вебер обяснява, че инсталирането на турбодвигатели ще бъде първата стъпка за подобряване на равнищата на вредни емисии и разхода на гориво. В средносрочен план в Mercedes ще въведат голям брой хибридни модели, като първият от тях ще бъде на базата на сегашния S-Class. В по-далечен план с марката на Mercedes ще се появят и електромобили, както такива с водороден двигател, като първият от тях ще видим през 2011 г. Главните съперници на Mercedes, в лицето на BMW и Audi, също вървят по този път, но докато BMW въвежда също като Mercedes турбодвигатели, то в Audi изглежда са се ориентирали към технологията на компресорните агрегати.