fallback

BMW върви към нова стратегия при двигателите за своите „М” модели

BMW има дълга традиция да оборудва своите спортни „М” модели с мощни атмосферни двигатели, но скоро тя може да бъде прекратена.

Високопоставен източник от фирмата е казал пред изданието Automotive News, че би-турбо двигателят V8 с обем 4.4 литра, който сега се монтира на BMW X6, може да бъде използван при бъдещите „М” модели на Баварската фирма. Това ще стане след неговата модернизация и след като обемът му бъде увеличен до 4.8 литра. Най-вероятно този вариант на двигателя ще видим при новия BMW M5, което ще се появи през 2011 г. Сега вариант на би-турбо двигател с шест цилиндъра се използва при BMW 335i, 535i и при X6. Именно този агрегат потвърди, че BMW има възможности да създаде ново поколение високоефективни двигатели. Тази технология би могла да даде резултат и при двигатели V8, при които мощността да нарасне значително за да отговори на предизвикателството поставено от Audi RS6 с мощност 572 к.с.
Тагове:
fallback
  • #11
    ............. ( преди 15 години )
    mn vqrno se e izrazil edin 4ovek tuka ne e mn vajno kolko litrov e dvigatelq a use6taneto ot nego dali e 6.5 ili 5.0 nqma zna4enie tuk ulovkata e dali tozi dvigatel e na BMW 6toto tezi hora naistina znaqt kak da pravqt dvigateli i to dosta dobre nagradite koito vzimat za dvigatelite si sa zaslujeni
  • #10
    Driver ( преди 16 години )
    Dobur hod na BMW kato se ima predvid, 4e motora 3.0SD e nai-dobria disel v klasa si a 3.5i pri benzinovite...Osobenoto tyk e 4e i 2-ta sa 3000cc, bityrbo s kaskadno pulnene i perfektna rabota. - 286hp i 305hp.
  • #9
    MclarenF1/627 ( преди 16 години )
    Асфалтополагаща машина?
  • #8
    Анонимен ( преди 16 години )
    Thsw никой не ти говори за 6,3AMG а за 55AMG а новия модел на на SL 65AMG просто ще направи такъв ластик пред Емката ,че направо на БМВ-то свят ще му се завие. Стига с наградите на М-ките щото тая година най-добрата М-ка М3 спечели едва трето място в класацията на Ауто-билд. Няма да кажа кой бе на първо място ,за да не започне полемика между фенове на две марко само ще напиша първата буква на марката обяви е Мика Хакинен ,който също тестваше колите и е двукратен шампион от Ф1 и марката почва с буквата "А".
  • #7
    :) ( преди 16 години )
    И независимо, че въпросният M6 беше със 7 степенна трансмисия, което предполага по-къси предавки и по-бързо качване на обороти, в сравнение с SL55 AMG (5 степенна трансмисия) баварската машина все пак тромавееше. Мерцедеса разполагаше с роторен (механичен) компресор, чиято ос се явяваше буквално продължение на коляновия вал. Това причинява постепенно разгръщане кривата на въртящия момент от потеглянето до червената зона на оборотомера. А за Launch котрола на M6 направо няма смисъл да говорим. На кого е нужна система която ти дава стабилен старт един път на 20 минути? Като са решили да си щадят техниката изобщо да не го бяха слагали, защото 20 минутното забавяна напълно го обезсмиля! Един Nissan GT-R има същата технология, но може да се използва без изчакване и като цяло въпросният автомобил дава много по-добър "performance" за 4 пъти по-малко пари от BMW M6!!!
  • #6
    :) ( преди 16 години )
    Ми че как няма да тромавеят . . с тяхната измислена високооборотна концепция... Какъв е смисълът 5 литров V10 да развива 8500 оборота на коляновия вал? Това не е малък двигател, че тази концепция да дава ефективност (като при Honda). Важен е въртящият момент, не толкова конските сили! Като максималният въртящ момент пристига чак в 6500 оборота няма много голям смисъл, за разлика от турбо, респективно компресорните мотори. При тях кривата на въртящият момент започва поне от 80% отдаване още от ниският оборотен диапазон, като резултатът е очебиен - по-плавно и ефективно разгръщане на мощността, съответно и по-добра горивна ефективност. Затова SL55 AMG сдираше M6 в "Мотоавангард" и BMW са се насочили в много правилна посока на развитие, макар и малко късно...
  • #5
    Thsw ( преди 16 години )
    Абе не ми хвали Mercedes, няма по-снобарска марка, те и на C - класата слоциха 6.3 AMG...Какво говорим, те и на А клас ще сложат 6.5.А BMW М5 ако тромавее значи ти се возиж в сувалка.До сега не съм прочел отрицателно мнение за М5 и мисля, че няма да има.Не случайно двигателите печелят вс награди, М is the more powerful letter.С 6.5 всеки може да дръпне на светофара, но не това е най-важното!
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    според моето скромно мнение това е правилна посока за м-моделите!няма смисъл от големи атмосферни мотори,горят много,не са ефективни толкова и трудно ще покрият нормата за евро 5.
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    време беше да го направят ,че М5 и М6 много тромавееха въпреки многото си коне. Е може би тромавеят не е точната дума ама на пистата в Божурище Аспарух Минчев с М6 правеше кушия с Димитър Илиев ,който пък бе с Мерцедес SL-55AMG и то стария модел и Мерцедеса буквално излиташе и М6 изоставаше много ама толкова по-бавно ускоряваше ,че след два опита Аспарух Минчев реши Митко илиев да кара М6 а той Мерцедеса но и това не помогна просто Мерцедеса бе моого по Бърз и след 10 опита Аспарух Минчев може би най-големия фен на БМВ от Журналистите призна ,че м6 тромавее.
  • #2
    byrz ( преди 16 години )
    като е "no coment" какво спамиш ве въшляк?
fallback
Последни