Mini определя новият си модел като SAV (Sports Activity Vehicle). Неговата каросерия ще бъде по-голяма и по-висока в сравнение с всички досегашни модели на фирмата.
Според анализи на експерти в бранша, за да се превърне в самостоятелно печеливша фирма, Mini трябва да продава годишно около половин милион автомобили.
С пускането на новия SAV от фирмата се надяват да достигнат до около 350 000 продадени автомобили годишно.
Ако моделът е успешен, той ще бъде последван от вариант с предаване на движението само към предните колела, който ще се казва Mini Maxi.
Все още има доста неясни моменти около платформата на новия SAV. Според едни източници това е разработка на базата на днешния Clubman, според други е променен вариант на днешната платформа на Mini, приспособена за предаване 4х4.
Официално BMW заяви, че разработката на концепцията SAV е дело на инженерите от Mini, но бъдещото й производство ще бъде в завода на Magna Steyr в Австрия. Според съобщението на BMW вече са подготвени и повечето двигатели и скоростни кутии с които ще се предлага Mini SAV. Новият SAV ще получи набор от бензинови и дизелови двигатели подобен на този за сегашното поколение на Mini.
Вече се знае и стартовата цена на модела – около 23-24 хиляди евро. Плановете на BMW са да произвежда годишно около 80 хиляди Mini SAV в завода на Magna в Грац.