В битката за най-бърз сериен автомобил по отсечката на пистата Нюрбургринг, наречена Nordschleife, вече имаме нов водач.
Това е Corvette ZR1. Всъщност инженерите създали новия Corvette, с голяма степен на самочувствие бяха казали, че за тях няма да бъде проблем да изпреварят на Нюрбургринг водачът досега - Nissan GTR. Оказа се, че самочувствието има покритие.
Corvette ZR1 е била управлявана от един от създателите на автомобила – Джим Меро (Jim Mero), който преминава през Nordschleife за 7 минути, 26 секунди и 4 десети. Това време е засечено от електронен хронометър и от още два подсигуряващи измерването уреди. Колата е била със серийни гуми Michelin Pilot Sport 2, а опитът е бил направен рано сутринта, когато условията на пистата са били идеални. Според наблюдателите е имало пасажи на пистата, по които ZR1 е могъл да се движи още по-бързо, но въпреки това подобрява времето на Nissan GT-R приблизително с 2.5 секунди.
Ето моментното класиране на топ-десет по бързина на преминаване на автомобилите през Nordschleife на Нюрбургринг, което се прави само за серийни автомобили. Макар на първите две места да са автомобили с по-бързи времена от ZR1, тяхното време не е потвърдено официално, нито е известно дали това са били серийни версии на тези модели. Nissan GT-R не можа да удържи за дълго титлата „Най-бърз сериен автомобил на Нюрбургринг”, като преди Corvette ги изпревари и Pagani Zonda F Clubsport.
Японците обаче не са разтревожени, сега идва новата версия V-Spec, която има всички шансове да измести американците от върха.Актуалните топ-десет на Nordschleife към 30 юни 2008 г. (серийни автомобили):
Lexus LF-A –7:24 (неофициално)
Nissan GT-R V-Spec –7:25 (неофициалноí)
Corvette ZR1 –7:26,4
Pagani Zonda F Clubsport –7:28
Nissan GT-R –7:29
Porsche 911 GT2 –7:32
Porsche Carrera GT –7:32,4
Koeniggsegg CCR –7:34
Honda новата NSX –7:37 (неофициално)
Mercedes SLR McLaren 722 GT – 7:38
Mercedes SLR McLaren – 7:40