Платформата на стандартния Freelander ще бъде преработена основно за да се пригоди към потребностите на новия модел. По размери той ще бъде по-близък до Discovery отколкото до Freelander.
Седем местния модел ще използва системата за предаване на движението 4х4 на Freelander с централен диференциал. Други системи за подпомагане на off-road възможностите на колата ще са асистент при спускане, traction control, контрол на стабилността, като всички те ще се командват от кабината посредством така наречената система за Terrain Response.
Двигателите и скоростните кутии ще бъдат от набора, сега предлаган с Freelander. Известно е, че Land Rover запази снабдяването на двигатели от Ford като част от сделката при продажбата на индийската Тата.
Land Rover планира да произвежда седем местния Проект L486 заедно с LRX в завода си в Halewood, където сега се произвеждат и Freelander и Jaguar X-Type. От Land Rover планират да сглобяват годишно по около 70 000 броя от новия модел.