fallback

Амбициозни планове на Mazda

Mazda има високи цели. Всички нови модели ще бъдат с нови платформи, по-леки със 100 кг от досегашните.

Предвижда се и смяна на почти целия набор от двигатели до 2015 г., освен олекотяването на каросериите на бъдещите модели. Всичко това трябва да резултира в средно потребление на гориво по-ниско с 30% от сегашното. Трябва да се каже, че още от 1991 г. Mazda изпълнява програма за намаляване зависимостта от нефта. Тя включва разработката на водороден двигател и повишаване ефективността на двигателите с вътрешно горене. От 2001 до 2008 г. се отбелязва понижаване в разхода на гориво измерен при новите модели на Mazda с цели 30%. Планът на Mazda предвижда снижаване на средния разход на гориво при новите модели до 2015 г. с още 30%. Още през следващата 2009 г. Mazda ще започне серийно производство на собствена система stop&start. Системата ще се нарича Smart Idle Stop System и за разлика от известните досега подобни системи, стартира двигателя като впръсква гориво направо в горивната камера, без използването на стартер. Без стартер процесът е по-бърз, по-тих и по-икономичен със 7-8%. Също от следващата година Mazda започва да продава свои модели в Скандинавските страни и в САЩ с двигатели тип flex-fuel, които могат да работят със смес от бензин и етанол E85. От 2011 г. ще влезе в серийно производство ново поколение бензинови двигатели с директно впръскване на горивото, при които мощността ще се повиши с 15-20%, като в същото време разходът на гориво ще бъде намален с около 20%. Също през 2011 г. ще видим и новото поколение дизелови двигатели на Mazda, за които се счита, че ще имат по-нисък разход на гориво с около 20% в сравнение със сегашните. В началото на следващото десетилетие Mazda ще представи и ново поколение на Ванкелов двигател, обозначен като 16X. Освен подобряване на конвенционалните двигатели с вътрешно горене, в Mazda интензивно работят и върху водороден двигател. Mazda5 Hydrogen RE Hybrid получи през този месец разрешение за движение по японските пътища. В сравнение с предишния прототип има по-висока мощност с 40%, като с едно зареждане вече може да измине 200 км. Сега разработваните версии на ново поколение водороден автомобил обещават още по-добри резултати – мощност съпоставима с тази на бензинов двигател с обем 3.0 литра и изминаване на 400 км с едно зареждане.
Тагове:
fallback
fallback
Последни