IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

CHEVROLET AVEO ПРОПАДНА НА КРАШ ТЕСТА НА EURO NCAP

Свикнахме през последните няколко години новите автомобили да се представят добре при краш тестовете за защита на пътниците. По европейската система Euro NCAP повечето нови автомобили тествани след 2004 г. получават четири или максималните пет звездички при тестовете за челен удар.

CHEVROLET AVEO ПРОПАДНА НА КРАШ ТЕСТА НА EURO NCAP
Разбира се има и изключения. През 2005 година Дачия Логан получи три звездички, толкова колкото повечето нови автомобили получаваха към края на 90-те години. При последната група тестове от началото на тази година, три звездички получи и Киа Черато. Шокът обаче дойде от Шевролет Авео, който има амбиции да се настани трайно в сегмента на евтините автомобили в Европа. Euro NCAP присъди на Авео само една и половина звездички за защитата, която подсигурява на пътуващите. Толкова нисък резултат в европейските краш тестове за последен път беше получен през 1999 г. от Фиат Сейченто. Особено лош резултат даде тестът за челен удар на Шевролет Авео, при който се изместиха предните колонки на автомобила, а воланът потъна така дълбоко в купето, че ако там имаше водач би загинал веднага, независимо от наличните въздушни възглавници. Редица елементи от интериора са също заплаха за краката на пътуващите на предните седалки. За сравнение Клаус Тингвал от Euro NCAP посочва резултатът на Пежо 207, което при същия челен краш тест със скорост 64 км/час, получи максималния брой точки - 16 и съответно пет звездички, докато Авео получи само 3 точки и звездичка и половина. Доста по-добри показатели има Авео при тестовете за защита на пешеходците и децата, където попада в средата на тестваните автомобили. Резултатите от теста са определено разочарование за Шевролет, който предвижда много активна кампания за навлизане на Авео на авропейските пазари. "Авео отговаря на всички изисквания за безопасност на пазарите на които се продава, въпреки това заедно с експертите на Euro NCAP анализираме детайлно резултатите от тестовете", заявиха от европейското представителство на Шевролет. Киа Черато е другият автомобил, който при последната серия от краш тестове в Европа получи относително неудовлетворителен резултат - три звездички. Проблемите при Черато дойдоха от силния натиск на колана на пътника до шофьора, което може да доведе до сериозна контузия при челен удар. Доста слабо Черато се представи при теста за страничен удар с 50 км/час, като от 18 възможни точки получи само осем. На другия край на подреждането, с най-добри резултати при последната серия от краш-тестове, освен споменатото Пежо 207 е и Алфа Ромео 159, която постигна исторически успех. "Това е първият модел на фирмата, който получава максималните пет звездички за защита на пасажерите", каза Клаус Тингвал от Euro NCAP. Единствената забележка към Алфа Ромео 159 е дошла от прекалено агресивния капак на мотора, който е опасен за пешеходците. Други два автомобила тествани при последната серия са Хюндай Тусон и Сузуки Sx4. И двата автомобила получават по четири звездички /от пет възможни/ за защита на пътниците при челен удар и максимално-възможната оценка на теста за страничен удар. И Сузуки и Хюндай имат вече доста голям опит на европейските пазари и разбират, че не е възможно да се постигне успех без да се отговори максимално добре на изискванията за безопасност.Още по темата краш тест:http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=448&Itemid=1 
0 от 500