fallback

Тойота Корола/Toyota Corolla

+ първокласна изработка, много висока надеждност, добро общо ниво на комфорт, нисък разход- слаби мотори, дълги скорости

 История на модела7/92 Представяне на новата генерация на призвеждания от 66 г. модел. Мотори: 1.4 литров с 88 к.с., 1.6 литров с 114 к.с. и 1.8 литров дизел с 67 к.с.8/93 Нов мотор: 2.0 литров дизел с катализатор и с 72 к.с.5/95 Два еърбега серийно, нов 1.4 литров бензинов мотор с 75 к.с.7/97 Смяна на модела. Четири варианта на каросерията: компактен автомобил с три врати, седан с четири врати, хечбек с пет врати Liftback и комби. Мотори: 1.4 литров вече с 86 к.с., 1.6 литров вече с 107 к.с. и 2.0 литров дизел с 72 к.с.1/99 Представяне на спортен модел Корола G6 с 110 к.с. мотор и шестстепенна ръчна скоростна кутия, само за версията с три врати2/00 Фейслифт. Нови мотори 1.4 литров бензинов с 96 к.с. и турбодизелов 2.0 D-4D с 90 к.с.  1/02 Смяна на моделаНе им е лесно на моделите, които често са давани за пример. Те могат почти всичко, но не са любимци. Според Тойота, Корола е най-продаваният автомобил в света. От появата на модела през 1966 година са продадени над 25 милиона екземпляра, което е повече от окончателно спрения през юли 2003 VW "Бръмбар". При Корола обаче вече абсолютно нищо не напомня за модела от 66-та.Има един пункт, по който Корола със сигурност е изпреварила както VW Бръмбар, така и неговия наследник - никой не е по-надежден от Корола. Статистически погледнато вероятността шофьор на Голф да се нуждае от пътна помощ е три пъти по-голяма от тази при Корола. При моторите правят впечатление сравнително високите технически данни. След 97 г. базовият мотор е 86 коня. Субективно погледнато остава впечатлението, че мощността не е достатъчна. Причината е, че конските сили са "изцедени" от 1.4 литров мотор и по тази причина са нужни високи обороти, за да бъдат усетени. Това означава прилежна работа със скоростния лост, който за щастие функционира леко и прецизно. Спортната версия G6 даже разполага със шестстепенна скоростна кутия, а конските сили под капака са 110 - толкова колкото в първия Голф GTI. Воланът е много точен, а настройките на шасито разкриват при по-спортно каране високи резерви.2.0 литровият дизелов мотор в програмата от 97-98 г. не е много препоръчителен, защото е от старата пре-комън-рейл генерация и макар и култивиран разполага само с 72 коня. Чак след фейслифта в края на 00 г. се появи модерен двулитров дизел с достатъчните 90 к.с.От гледна точка на оборудването на купето Корола не е за пример. В базовата версия прозорците се отварят и затварят с манивела. Климатикът е серия само в най-високите или извънредните нива на модела като Cool Line, Limited и G6. Серийно от завода излизат добри седалки и шаси, което преминава неравностите по пътя сравнително меко и протестира чак при прекалено големи дупки. В произвежданият от 97-ма до края на 01 г. модел Е 11 на борда има серийно два еърбега и ABS, а от 98-ма - и странични въздушни възглавници. Еърбегове за главите или ESP не се предлагаха дори срещу доплащане.Честите фейслифтове и бързата смяна на моделите свалят цените на пазара втора ръка. Изборът на вида каросерия не е лесен при толкова много варианти. По-важно е едно - 1.4 литровия мотор с мощност 86 или 96 к.с. е по-добрият избор, независимо вида каросерия. 1.6 литровия мотор е по-некултивиран без да е кой знае колко по-бърз.Най-често срещани повредиМотор: повредите са рядкост, обикновено са причинени от неспазени интервали на обслужване - прегряване, поради липса на вода, дефекти предизвикани от липса на маслоЕлектрика: редки случаи на разредени акумулаториСпирачки: ръжда на спирачните дискове и корозирали сензори на ABS-а, но отново в редки случаиЗадвижване: високообортният 1.4 литров мотор предизвиква бързо износване на съединителя   
Тагове:
fallback
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Провери си дюзите и турбото при дизела са проблемни без значение toyota ли е golf или т. н, за харча на масло искай да ти сменят дифунгите тъй като често никой не ги сменя никога и почва да губи компресия колата и да пуши както описа, късмет дано съм помогнал
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Имам Тойота Корола 2-ка мотор и съм много доволна
  • #19
    Tойота фен ( преди 7 години )
    Истинските Тойоти приключват с модела Е11 преди фейслифта!
  • #18
    Анонимен ( преди 8 години )
    Имам toyota corolla 2002 г.110кс, дизел и незнам какъв и е проблема. Гори масло, няма мощност по наклон, излиза гъст бял дим от ауспуха когато я запаля и губи антифриз .. Карах я на много "майстори", но всички те ми казват различни неща, като че проблема и е че е прегрявана или са гумички на клапани или е заминал целия двигател. Моля ако някой е имал същия проблем да сподели. Благодаря предварително!
  • #17
    Ники ( преди 12 години )
    Двигателя ми е D4D.модел COROLLA.1.4.На 138000км,се получи виене на лагери в ск.кутия,което налага ремонт.Не го приемам за нормално да се допуска износване на толкова малки км.Моля ако някои е имал подобен проблем да сподели!Извършени са много компромиси с качеството,и извода ми е че малко е останало от истинската ТОЙОТА!
  • #16
    henry19900@ ( преди 14 години )
    i as imam sa6tata no as sma4kax desen preden kalnik i nemoga da namerq drug,ako si nameril molqte mi kmaji ot kade
  • #15
    G1 ( преди 14 години )
    Имам тойта корола 1,3,Liftback, 92-95, супер здрава, но скоро ми смачкаха преден ляв калник и никъде няма за такъв модел, освен в Тойота, където струва колкото 1/4 от колата. Обиолих всички морги - няма. Някой да знае нещо ?, Моля !
  • #14
    Dako ( преди 15 години )
    Имам корола хечбек модел 2005 1.4 дизел 90 коня от една година.Много икономична за параметрите си е невероятна ускорява сравнително бързо.Навъртял съм и 25 000 километра и съм сменил един път спирачните дискове и масло на всеки 10 000 км.Невероятна кола нямям забележки.
  • #13
    nabezita ( преди 15 години )
    Имам Тойота корола Е-10 дизел ,върховна кола ,нямам думи и аз като колегата -познайте каква ще е следващата ми кола?
  • #12
    г.т. ( преди 16 години )
    от 2004 имам корола 95, 1.3 16V и до сега съм изминал над 60 000 км. сменил съм само радиатора на парното и крушките на фаровете!!!!! познайте каква ще е следващата ми кола......
fallback
Последни