7/92 Представяне на новата генерация на призвеждания от 66 г. модел. Мотори: 1.4 литров с 88 к.с., 1.6 литров с 114 к.с. и 1.8 литров дизел с 67 к.с.8/93 Нов мотор: 2.0 литров дизел с катализатор и с 72 к.с.5/95 Два еърбега серийно, нов 1.4 литров бензинов мотор с 75 к.с.7/97 Смяна на модела. Четири варианта на каросерията: компактен автомобил с три врати, седан с четири врати, хечбек с пет врати Liftback и комби. Мотори: 1.4 литров вече с 86 к.с., 1.6 литров вече с 107 к.с. и 2.0 литров дизел с 72 к.с.1/99 Представяне на спортен модел Корола G6 с 110 к.с. мотор и шестстепенна ръчна скоростна кутия, само за версията с три врати2/00 Фейслифт. Нови мотори 1.4 литров бензинов с 96 к.с. и турбодизелов 2.0 D-4D с 90 к.с. 1/02 Смяна на моделаНе им е лесно на моделите, които често са давани за пример. Те могат почти всичко, но не са любимци. Според Тойота, Корола е най-продаваният автомобил в света. От появата на модела през 1966 година са продадени над 25 милиона екземпляра, което е повече от окончателно спрения през юли 2003 VW "Бръмбар". При Корола обаче вече абсолютно нищо не напомня за модела от 66-та.Има един пункт, по който Корола със сигурност е изпреварила както VW Бръмбар, така и неговия наследник - никой не е по-надежден от Корола. Статистически погледнато вероятността шофьор на Голф да се нуждае от пътна помощ е три пъти по-голяма от тази при Корола. При моторите правят впечатление сравнително високите технически данни. След 97 г. базовият мотор е 86 коня. Субективно погледнато остава впечатлението, че мощността не е достатъчна. Причината е, че конските сили са "изцедени" от 1.4 литров мотор и по тази причина са нужни високи обороти, за да бъдат усетени. Това означава прилежна работа със скоростния лост, който за щастие функционира леко и прецизно. Спортната версия G6 даже разполага със шестстепенна скоростна кутия, а конските сили под капака са 110 - толкова колкото в първия Голф GTI. Воланът е много точен, а настройките на шасито разкриват при по-спортно каране високи резерви.2.0 литровият дизелов мотор в програмата от 97-98 г. не е много препоръчителен, защото е от старата пре-комън-рейл генерация и макар и култивиран разполага само с 72 коня. Чак след фейслифта в края на 00 г. се появи модерен двулитров дизел с достатъчните 90 к.с.От гледна точка на оборудването на купето Корола не е за пример. В базовата версия прозорците се отварят и затварят с манивела. Климатикът е серия само в най-високите или извънредните нива на модела като Cool Line, Limited и G6. Серийно от завода излизат добри седалки и шаси, което преминава неравностите по пътя сравнително меко и протестира чак при прекалено големи дупки. В произвежданият от 97-ма до края на 01 г. модел Е 11 на борда има серийно два еърбега и ABS, а от 98-ма - и странични въздушни възглавници. Еърбегове за главите или ESP не се предлагаха дори срещу доплащане.Честите фейслифтове и бързата смяна на моделите свалят цените на пазара втора ръка. Изборът на вида каросерия не е лесен при толкова много варианти. По-важно е едно - 1.4 литровия мотор с мощност 86 или 96 к.с. е по-добрият избор, независимо вида каросерия. 1.6 литровия мотор е по-некултивиран без да е кой знае колко по-бърз.Най-често срещани повреди
Мотор: повредите са рядкост, обикновено са причинени от неспазени интервали на обслужване - прегряване, поради липса на вода, дефекти предизвикани от липса на маслоЕлектрика: редки случаи на разредени акумулаториСпирачки: ръжда на спирачните дискове и корозирали сензори на ABS-а, но отново в редки случаиЗадвижване: високообортният 1.4 литров мотор предизвиква бързо износване на съединителя