IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ADAC - малките кабриолети опасни при преобръщане

При малките кабриолети най-опасна ситуация за екипажа възниква при евентуално преобръщане на автомобила.

ADAC - малките кабриолети опасни при преобръщане
Това е причината Немският Автомобилен Клуб (ADAC) да направи специални краш-тестове на три малки кабриолета - Mini, Peugeot 207 CC и Citroën Pluriel. 

При тестовете техниците на ADAC показват, че и трите кабриолета биха били по-сигурни ако имат по-здрави колонки на челното стъкло и по-добра защита в случай на преобръщане. Оценката на експертите от ADAC е, че Citroen Pluriel практически няма такава защита. 


При Mini има пасивна защита при преобръщане и само малкият кабриолет на Peugeot има конструктивна защита на екипажа при преобръщане. 

Това помага на Peugeot 207 CC да получи най-високи оценки за защита на екипажа при преобръщане. Рамката която излиза при нужда зад задните седалки предпазва най-добре главите на манекените разположени на задната седалка. За сметка на това, тестовете са показали слабости и при този автомобил при защитата на пътниците на предните седалки. Двете колонки на които се държи предното стъкло не са издържали при преобръщане и не са защитили пътуващите както трябва да бъде. 


При Mini Cabrio защитната рамка зад задните седалки е извадена постоянно. Според ADAC обаче тя може да защити само по-ниски хора, с ръст до 175 см. От трите тествани автомобили предните колонки на Mini са били най-здрави. За сметка на това, тестът е показал лошо функциониращи защитни колани. Станало е така, че манекенът на предната седалка до шофьора се е изхлузил от седалката при преобръщането. 


Най-зле при този тест се е представил Citroën C3 Pluriel. При него предните колонки от двете страни на стъклото са били по-здрави от тези на Peugeot 207 CC, но много слабо са се представили защитните колани, а пътниците на задната седалка практически нямат защита за главите си. 

Като цяло тестовете показват, че малките кабриолети представляват най-голяма опасност за пътниците именно при евентуално преобръщане.
0 от 500