IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

FIAT PANDA MULTIECO CONCEPT

Това, че Фиат започна да си стъпва отново на краката, се дължи в не малка степен и на новата Панда. Още при появата си през 2004 г. тя стана Автомобил на годината в Европа.

FIAT PANDA MULTIECO CONCEPT
Днес, две години по-късно продажбите продължават да са добри, а Фиат вече не е на червено. Много целесъобразно през тези две години Фиат използва всички възможности, които популярността на Панда му дава и разработи различни модификации на малкия автомобил. Първата модификация беше PandaCross, автомобил 4х4, със специално окачване и дизелов двигател MultiJet, както и специални промени във външния дизайн, които й дават подобаващ вид. През тази година в Женева, Фиат представи редица екологични технологии за автомобили с алтернативно гориво. Сред тях е и новият прототип на Панда MultiEco. Както показва името, концепцията на Панда е многостранна. Двигателят на автомобила може да използва за гориво метан или бензин или комбинация от двете, като в най-близко бъдеще към всичко това ще бъде прибавено и водородно гориво. Panda MultiEco разполага с два нови резервоара, разположени така, че да не нарушават пространството на интериора или на багажника. Двигателят е преработена версия на познатия Panda FIRE (Fully Integrated Robotized Engine), който има нов стартер-алтернатор, правещ възможно моменталното стартиране на двигателя, една система подобна на тази използвана при хибридните автомобили. Обемът е от 1.2 литра, мощността е 60 к.с. Скоростната кутия е петстепенна роботизирана, ръчна. Теглото на Panda MultiEco e намалено благодарение на използваните нови външни панели от композитни материали вместо стомана и е само 768 кг. Интериорът на MultiEco e доста променен, и като качество на използваните материали и като стил. Променени са броните на автомобила и външните огледала, които са по-аеродинамични. Цялостните екологични усилия на Фиат са довели до снижаване на емисията въглероден двуокис с 42% в сравнение с чисто бензиновата версия на автомобила. Наред с това цената за един изминат километър при MultiEco e със 63% по-ниска от тази на бензиновата версия.още по темата:http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=390&Itemid=0още за новия Пунто:http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=305&Itemid=0
0 от 500