В интервю за немското списание Auto Motor und Sport това заявява комисарят по търговията и промишлеността Гюнтер Ферхойгеин (Günter Verheugen).
Ферхойген обаче уточнява, че по-високите цени ще бъдат компенсирани в известна степен благодарение на по-високата ефективност и по-ниския разход на гориво.
"Трябва да сме наясно, че до 2012 г. цените на новите автомобили ще се повишат средно минимум с 2 000 евро. Това се дължи на планираното въвеждане на по-строги норми за вредни емисии СО2 и на изискването за задължително оборудване на новите автомобили с електронна система за стабилност (ESP), както и с гуми имащи ниско съпротивление, казва Ферхойген, цитиран от немската информационна агенция DPA."Тази новина не е толкова лоша, доколкото по-високите първоначални инвестиции ще се върнат бързо, благодарение на по-добрата ефективност на новите коли при потреблението на гориво и поради по-малкия риск от катастрофи”, казва Ферхойген.
Според Европейската комисия новите автомобили трябва да имат двигатели с вредни емисии от въглероден двуокис в размер на 130 г/км, докато сега средно те са от 160 г/км. Останалите 10 г/км, които трябва да се намалят за да отговарят автомобилите на изискването за вредни емисии от 120 г/км, трябва да дойдат от подобрената работа на други системи, например климатичната. Ако даден нов модел автомобил има в крайна сметка емисия от СО2 надвишаваща 120 г/км, производителят ще плаща глоби.
Според Гюнтер Ферхойген цялата индустрия ще успее да влезе в новите норми за вредни емисии от СО2 до към 2015 г. Комисарят по околната среда Ставрос Димас (Stavros Dimas) настоява новите норми да влезнат в сила от 2012 г., напомня агенция DPA.