Външният вид на новото БМВ 335i, което ще се появи по-късно през тази година, не се различава много от стандартния дизайн на серия три. Това е малко измамно усещане обаче, защото в новото купе има някои радикални промени.
На първо място новото купе връща прекъснатите за дълги години традиции на Баварската фирма в турбо-бензиновите двигатели. БМВ 335i ще бъде оборудвано с новия би-турбо бензинов мотор с шест цилиндъра и пиезоелектрично директно впръскване на горивото. Двете турбини са относително малки по размер и всяка от тях захранва по три цилиндъра. Произвежданата максимална мощност от двигателя е 302 к.с., което е с 47 к.с. повече от атмосферната версия на същия три литров шест цилиндров двигател, монтиран на 330i.
Голямата разлика обаче идва от нарастналия максимален въртящ момент при турбо мотора, който е по-висок с 34% в сравнение с атмосферната версия. Наред с това конструкторите на БМВ са постигнали присъствие на максималния въртящ момент още от 1500 об/мин, като той се запазва до 5800 об/мин. От фирмата твърдят също, че напълно е избегнато турбо-забавянето. Новият би-турбо бензинов двигател показва характеристиките за мощност и максимален въртящ момент, давани от четири литровия V8, при това с 10% по-ниско потребление на гориво. Ускорението от 0 до 100 км/час на 335i с турбо двигателя е с половин секунда по-малко в сравнение с ускорението на 330i. Въпреки всички тези разлики, все пак не може да не се запитаме, защо на БМВ са нужни всички тези разходи и проблеми с един нов и усложнен двигател, когато с познатия V8 без много разходи крайният резултат ще бъде същият?
Защо фирмата се връща към турбо-бензиновите двигатели, които беше забравила през последните две десетилетия? Отговорът се крие в променената ситуация на пазара на горива. Растящите цени поставиха ефективността на първо място дори при автомобилите от луксозния спортен сегмент. Тенденцията за въвеждане на все по-стриктни ограничения за емисиите от вредни газове ограничават възможностите на дизеловите двигатели, колкото и променени да са те. Това е основната причина да се твърди, че турбо-бензиновите двигатели имат бъдеще. Томас Вебер, един от шефовете в инженерния отдел на Мерцедес-Бенц потвърди, че и при тях на дневен ред е създаването на нов турбо-бензинов двигател с по-малък обем.още по темата:
http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=406&Itemid=0препоръчваме още:
http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=373&Itemid=0