Системата първо информира водача, след това ако няма реакция активира спирачната система. Малко по-късно на този автомобил ще се тества и системата Precrash Safety System, която е предназначена да предотвратява сблъсък с друг автомобил със задната част и при десен завой.
Тестваната Mazda ASV-4 е базирана на Mazda 5 MPV. Сега изпитваният прототип е четвъртата фаза на програмата ASV, обявена от японското правителство през 1991 г. Този четвърти етап започна през 2006 г. и трябва да завърши през 2010 г. Това означава, че тестваните сега системи след 2010 г. постепенно ще навлизат в серийно производство в различни модели на Mazda.
Сега японската фирма разработва така наречената Intelligent Transport System (ITS), която ще може да поддържаща връзка между колите, водачите и информационната система за състоянието на пътя и трафика. Тази технология ще позволява да бъдат избягвани задръствания.