
8/00 Представяне на модела. Три 2.4 литрови петцилиндрови мотора с 140 к.с., 170 к.с. и 200 к.с. (турбо), 2.3 Т5 с 250 к.с. (четирицилиндров) и D5 - 2.4 литров петцилиндров дизел с 163 к.с.6/01 2.0Т с 180 к.с., 2.4Т AWD (4*4) с 200 к.с.5/02 2.4 Bi-Fuel комбинирано на газ и бензин с 140 к.с.7/03 S 60 R с 300 к.с. и задвижване на четирите колела

Шасито от своя страна не допринася съществено за по-приятно усещане. Сигурното поведение на пътя е постигнато с цената на много твърдо окачване. През дупки и бабуни S 60 прелита със съответстващото трополене. Най-малкият компромис с комфорта представлява версията с най-слабия 2.4 литров мотор. Висок разход и много високи сервизни цени и сметки опорочават и при него икономическите стойности. Моделите 4*4 почти не се търсят на пазара.

Мотор: при дизелите скъсани маркучи на турбото, смущения в мениджмънта на мотора, неуплътнени маркучи на инжекциона, както и загуби на охладителна течност Запалване: дефектни имобилайзери (особено 01 г.)Електрика: грешно отчитане на стрелката за горивото (до 02 г.)Задвижване: дефектни съединители и автоматични скоростни кутии (и двете се отнасят за 01 г.)