IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

70 години от първата копка на завода на Volkswagen във Волфсбург

Точно преди 70 години е започнал строежът на първия завод за автомобили Volkswagen.

70 години от първата копка на завода на Volkswagen във Волфсбург
На 26 май 1938 г. между двете села в Долна Саксония Зандкамп и Фалерслебен, близо до замъка Волфсбург е поставено началото на един от най-големите днес автомобилни производители. 

В слънчевия следобед на територията на бъдещия завод са се събрали 50 хиляди души, които посрещат Адолф Хитлер. След официалната реч на диктатора продължила 15 минути, той прави първата копка на завода, припомня днес вестник Die Welt. 


Малко по-късно, на 1 юни 1938 година е създаден град KdF-Wagen при Фалерслебен, който след Втората световна война, на 25 май 1945 г. е преименуван на Волфсбург. Съкращението KdF-Wagen идва от Kraft durch Freude ("сила благодарение на радостта"), слоган на нацисткия Немски работен фронт. 

Идеята на Хитлер и нацистите била да се създаде завод произвеждащ серийно автомобил достъпен за широките маси, по подобие на американския Ford. 

"Полагането на основния камък на бъдещия завод е трябвало да символизира модернизацията на обществото тръгнало към индустриализация” казва историкът Вернер Абелшауер от университета в Билефелд. 


Дизайнът на легендарния Volkswagen е създаден от Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche), но същинското производство започва едва след Втората световна война. По време на войната от завода излизат едва 630 автомобили, които били дадени на лидери от нацистката партия, а мечтата на Хитлер за производството на „народна” кола която да има цена от само 990 райхс марки не се сбъдва никога. Вместо това заводът произвежда военни лекотоварни коли наречени Kübelwagen и ремонтира самолети. 


След войната заводът бил в руини и трябвало бързо да бъде възстановен. За първата година на възстановеното производство било планирано производството на 20 000 автомобила. Още от първата година част от произведените коли били експортирани в Холандия и САЩ. 

Този модел на VW се превръща в символ на след военна Германия. Само след десет години, през 1955 г. във Волфсбург вече честват производството на 1 000 000 автомобили. От заводът във Волфсбуг разположен на 6 км2, до 1974 г. излизат 12 милиона фолксвагена. 

След това, от 1976 до 2007 от завода излизат и 25 милиона коли от най-успешния модел на фирмата - Golf. Заедно с Passat, Jetta, Polo, Touran и Tiguan, от завода са излезнали над 36 милиона автомобили. Днес във Волфсбург се трудят 43 600 работници, докато през 80-те години там са работили 64 000 души. 
0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asdf ( преди 16 години )
    Неграмотния правопис определно помага за налагане на тезата ти :)
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Passat ( преди 16 години )
    - 27.05.2008 15:26 - от: Анонимен NAI-golemiqt nemski bkluk na sweta i lubima marka nasrednostatisti4eskiqt bylgarski selqnin. То такива като тебе с лопата да ги ринеш. И идея си нямате за како става дума. Продължвате да си карате италианските *** които още на 1 седмица се скапват. производителя се е наложил на световния пазар с качество на изработката и това че е най купуваната марка в Европа мисля, че е достатъчно за такива "разбирачи" като тебе!
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    SE__fan ( преди 16 години )
    26 милиона по света са избрали тази селска мечта
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    NAI-golemiqt nemski bkluk na sweta i lubima marka na srednostatisti4eskiqt bylgarski selqnin.