Промените са основно в двигателя V8 с обем 4.7 литра. Вижда се, че обемът му е повишен, защото досегашният модел беше с двигател имащ обем 4.3 литра. Тази промяна е повишила мощността до 420 к.с. (с 11%) и максималният въртящ момент е нараснал с 15%.
Другите промени засягат скоростната кутия Sportshift, която е модернизирана и окачването, което е с нови настройки. Всичко това е променило динамиката на колата, като според производителите от Aston Martin, V8 Vantage сега ускорява от 0 до 60 мили в час (96 км/час) за 4.7 секунди, а максималната му скорост е 288 км/час.
Благодарение на модернизацията на полуавтоматичната скоростна кутия Sportshift, средният разход на гориво е намален с 13%. В интериора единствената по-съществена промяна е появата на нова централна конзола.
По повод на модел 2009 на V8 Vantage, шефът на Aston Martin Улрих Без (Ulrich Bez) заяви: "Продължителното развитие и еволюция на нашата уникална VH (Vertical-Horizontal) архитектура на автомобила сега постига още по-добри резултати и динамични показатели. Новият двигател с обем 4.7 литра и другите промени които направихме по V8 Vantage, ще превърнат модела в още по-добър и желан”.