IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda потвърди серийното производство на CR-Z

Honda потвърди, че от следващата година ще продава няколко хибридни модели, между които и серийната версия на концепцията CR-Z, хибриден вариант на Civic, както и хибридна версия на Jazz.

Honda потвърди серийното производство на CR-Z
Новият модел CR-Z ще бъде хечбек и ще предлага пет места, като от Honda планират след време да продават от него по 200 хиляди автомобили годишно. 


Докато концепцията беше с три врати, при серийната версия ще има и вариант с пет врати. Колата ще бъде произвеждана на нова платформа, която ще бъде използвана и при бъдещата хибридна спортна кола, която ще разработят на базата на CR-Z. Honda няма да използва все още новите литиево-йонни батерии, като инженерите от фирмата споделят, че все още има проблеми с тяхната сигурност и надеждност. 


Това е причина в началото серийната версия на CR-Z да бъде с конвенционалните никел метални акумулаторни батерии. При тях обаче, Honda е успяла да постигне намаляване на размера и теглото, при това е снижила и цената, като сега са по-евтини, което намалява и цената на целия автомобил. 

Акумулаторът и системата контролираща зареждането на батерията и нужната за движение енергия, ще бъдат разположени в задната част на колата. Хибридът ще има и бензинов двигател с обем 1.4 литра, познат сега от Honda Civic IMA. 


Макар да не дават точна прогнозна цена, от Honda заявяват, че колата ще бъде „достъпна”. Това вероятно означава, че цената й ще бъде по-ниска от тази на следващото поколение Toyota Ptius, което трябва да се появи на пазара също през следващата година. Независими експерти определят прогнозната цена на новия хибрид Honda CR-Z на около 23 000 до 24 000 евро.
0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RE: eмо ( преди 16 години )
    Да не говорим за покачването на цените на основни храни...
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    емо ( преди 16 години )
    не знам кое е по-неекологично между батериите и водорода, но водорода изисква огромни количества енергия, за да се синтесира. това е ситуацията с био дизела - много органична материя огромно количество вода.. уж био, а се стига да унищожаване на много гори и използване на прекалено много вода при производството му.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    автор ( преди 16 години )
    Маниаче, то производството на водород е също толкова неекологочно:) Ще чакаме на първо време индияския със сгъстен въздух, пък нататък дано да заслужим разсекретяването на нещо цивилизовано.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Автоманиак ( преди 16 години )
    Тия хибриди вече ги знаем.Много им е съмнителна прехвалената екологичност - каква ти тука екологичност с тия батерии.Що не кажат на колко време трябва да се сменят тези батерии и колко неекологично е производството им , как се рециклират.Да вземат да спретнат най-сетне една приложима и достъпна технология за водороден двигател с висок КПД и евтино гориво. Та тогава да им кажем - браво!