Само след няколко седмици в Европа започват продажбите на вторият автомобил от типа SUV на групата Фолксваген. Появата на Аudi Q7 поражда много въпроси, включително и този - няма ли да застраши бъдещето на иначе успешния "братски" модел на Фолксваген Туарег?
Всъщност какви са нишите, които искат да запълнят Q7 и Touareg? Поставени един до друг двата автомобила подсказват това. За представите на европейските потребители Туарег е голямообемен автомобил. Сравнен с АудиQ7 обаче, той изглежда като по-малкия брат. Общата дължина на Q7 e с цели 332 мм по-голяма от тази на Туарег. Това се отразява на колесната база, която при модела на Ауди е 3002 мм, докато при Фолксваген е 2855 мм. От тук идват основните разлики в концепцията на дизайна при двата автомобила.
Ауди определено залага повече на американското разбиране за автомобил тип SUV, докато Фолксваген е по-близо да разбиранията на европейците за автомобил от този клас. Наред с това, Ауди Q7 e автомобил в който групата Фолксваген е събрала максимално възможния лукс, като се започне от използваните материали в купето и алуминиевите части на конструкцията и се стигне до такива подробности като автоматичното отваряне на жабката пред пътуващия до водача или комуникационна система с 18 см екран. В същото време в модела на Ауди напразно бихте търсили такива потребни за един offroad характеристики като редукция на предаването или електронно контролиран диференциал. Тези технически характеристики обаче можете да намерите в Туарег. От това дефинитивно се разграничава заложената роля в двата модела на групата.
Туарег цели да запълни нишата на автомобилите SUV близки до offroad, предназначени и за по-труден терен, докато луксозният Q7 е предназначен по-скоро за асфалтовите магистрали и няма да има много работа на неподходящи терени. Ауди залага на относително по-простата технически система за разпределение на движението между предните и задни колела, с разположен по средата между осите диференциал, който работи чисто механично и разпределя движението постоянно 60:40 в полза на задните колела. При Туарег диференциалът е по-сложен като конструкция и е контролиран електронно, за да разпределя движението равномерно между предните и задни колела. Това е важно особено при условията на по-тежък терен и Туарег е в състояние да преодолява терени с по-остър ъгъл. Макар и двата автомобила да имат като екстра въздушно окачване, при Ауди неравностите по терена се усещат много по-силно.
Конструкцията на Ауди Q7 се отличава от тази на Туарег и по щедро използвания алуминий за нейното производство. От алуминий са отляти рамената на окачването, от алуминий са калниците, капака на мотора и задната пета врата. Това позволява на Ауди да бъде по-леко от Туарег, въпреки доста по-големите си размери. Алуминиевата задна врата на Q7 се отваря на височина от 218 см, докато при по тежката пета врата при Туарег максималното отваряне е на височина от 199 см. По-големият размер на Ауди позволява появата и на трети ред седалки, предлагащи добър комфорт за пътуващите. Сгъването на седалките от втори и трети ред е изпълнено технически безукорно и става изключително лесно. Когато седалките са сгънати се получава рекорден обем на багажника за автомобил от клас SUV - 2.035 м3, като при Туарег това място е 1.570 м3. Туарег предлага повече варианти за моторизация, което вероятно се дължи на по-дългото време на производство на автомобила.
Ако сравним еднаквите двигатели на концерна обаче, монтирани на двата автомобила ще установим някои разлики. При 3.0 литровия TDI с въртящ момент 500 Nm например, ускорението на Ауди Q7 от 0 до 100 км/час е за 9.1 секунди, докато при Туарег е за 9.8 секунди. От една страна това се дължи на по-малкото тегло, от друга на факта, че мощността на двигателя монтиран на Ауди е повишена до 171 kW, докато при Туарег е 165kW. Максималната скорост при Ауди е 210 км/ч, при Туарег 201 км/ч, разходът на гориво при комбиниран цикъл при Ауди е 10.5 литра на 100 км, при Туарег е 10.9 литра.
Още по-големи разлики има при двигателите с обем 4.2 литра, защото на Ауди е монтиран новият V8 FSI с мощност 257 kW, докато при Туарег агрегатът е от по-стария тип и има мощност 228 kW. Това позволява ускорението при Ауди оборудвано с V8 FSI да достигне 7.4 секунди, докато при Туарег е 8.1 секунди. Максималната скорост при Ауди е 244 км/час, при Туарег 218 км/час, като в същото време комбинираният разход при по-новия двигател е по-нисък с повече от 1 литър на 100 км - 13.6 при Ауди, 14.8 при Туарег.
Може да се заключи, че Audi Q7 и Volkswagen Touareg са доста различни автомобили, въпреки факта, че принадлежат към продукцията на един и същи концерн.