Су Сунг Муун експерт от Korea Investment & Securities, съобщава, че Soul освен за китайския пазар, ще бъде експортиран и в САЩ още от началото на 2009 г. Засега американската версия има само кодово название AM и на нея се гледа като на следващата стъпка в модернизиране на дизайна на корейската фирма, след SUV модела Borrego.
Програмата свързана с новия дизайн на моделите на Kia започна да се реализира след пристигането на Питър Шрайер във фирмата. Той заяви, че целта му е да даде на моделите на Kia по-разпознаваем дизайн. Той привлече нови хора в дизайнерския си екип, като Том Кирнс (Tom Kearns) например, ръководил екипа по създаването на Soul, който преди това работи за Cadillac.
Kia Soul на американския пазар ще влезе в сегмента на Toyota Scion и Honda Fit. Информацията е, че колата ще бъде с четирицилиндров бензинов двигател с обем 2.0 литра, който ще задвижва предните колела.