Всъщност концепцията на базата на която ще бъде произвеждан този автомобил вече е позната, защото беше представена само преди пет месеца на автосалона в Детройт.
Новата Karma ще бъде хибриден автомобил със системата за директно зареждане от електрическата мрежа plug-in. Колата ще има възможност да използва изцяло електроенергия за по-къси пътувания и ще разчита на мотор с вътрешно горене при по-дълги такива.
Този двигател също ще зарежда акумулаторните батерии, каквато функция ще имат и слънчевите панели разположени на покрива на колата. Спирачната система ще има и регенеративни функции, като ще произвежда електроенергия когато бъде задействана.
Fisker вече потвърди, че електромоторът и всичко около електрическата част на колата ще бъде доставено от Quantum Technologies. Източник от фирмата твърди, че двигателят с вътрешно горене ще бъде с обем 1.4 литра отVolkswagen.
Автомобилът ще може да изминава до около 80 км само с електроенергия и ще има максимална скорост от 200 км/час. Ускорението от място до 100 км/час ще става за 6 секунди.
Все пак трябва да се каже, че Fisker трябва да реши поне два проблема преди да изкара колата на пазара. Първият от тях е съдебно преследване, което обвинява фирмата, че е откраднала оригиналният дизайн на Karma от своя конкурент Tesla Motors. Другият проблем си остава разработването на надеждна и безопасна литиево-йонна батерия.
Ако Fisker се справи с тези два проблема, Karma може да се появи по американските улици до края на следващата година, а скоро след това и в Европа.