fallback

Волво 850 / S70 / V 70/Volvo

+ високо качество на изработката, прострна каросерия, сигурно поведение на пътя, висок стандарт за сигурност- относителен комфорт, голям кръг на обръщане, неудобно влизане отзад, висок разход

 История на модела9/91 Представяне на модела с 2.5 литров петцилиндров бензинов мотор с 140 к.с.9/93 2.3 литров турбобензинов петцилиндров T5 с 225 к.с.9/94 2.0 литров петцилиндров мотор с 126 к.с.1/95 2.5 литров петцилиндров мотор вече с 144 к.с.1/96 Представяне на TDI мотор от Ауди с мощност 140 к.с. 11/96 Подобрения в модела и нови имена: S 70 за лимузината и V 70 за комби5/97 Нова версия със задвижване на четирите колела V 70 AWD5/99 2.4 литров мотор с 140 к.с. сменя 2.5 l, нов 2.4 литров турбобензин с 193 к.с. сменя стария 2.5 T. Нова версия V 70 2.4 R с 265 к.с.1/00 Смяна на модела при комби, лимузината е спряна от производство7/01 2.4 Bi-Fuel, нов 2.4 литров дизелов мотор с 130 и 163 к.с.8/02 Версия V 70 XC със задвижване на четирите колела7/03 V 70 R с 300 к.с. и задвижване на четирите колела6/04 Моделът е преработенТърсенето е съсредоточено върху комби-версията и затова седанът е значително по-евтин. С модела 850 започна нова ера за Волво в началото на 90-те. Първият голям модел на фирмата с предно предаване се оказа грандиозен успех за шведите. Това се отнася само за комбито, седанът присъства символично. Класическите симпатизанти на Волво само поклащат глава в недоумение при споменаването на спортните мотори с мощност до 300 коня. В действителност моделите с турбо T5, са всичко друго, но не и типични посланици на добродетелната шведска марка. В много по-голяма степен тези агрегати са унищожители на бензин. Атрактивен от стопанска гледна точка моделът става с дизеловия TDI мотор от Ауди, макар че той не беше адаптиран оптимално. Шумовете и вибрациите, които издава TDI под капака на Волво нямат място в този клас и при тези цени. Бензиновите мотори са значително по-култивирани. Петцилиндровите 2.5 литрови машини с по два или четири клапана и мощност 144 коня (10V) или 170 коня (20V) се продаваха най-добре през целия жизнен цикъл на модела. Малкият двулитров мотор, който също е петцилиндров, е значително по-маломощен, но и по-икономичен. Предложеният от 2001 година 2.4 литров дизел, собствена разработка на Волво, е убедителен с ниския си разход. Поведението на пътя е предвидимо и за двете версии на модела - S и V 70 не дават поводи за притеснение нито на права отсечка, нито в завои. Най-добрата дисциплина за този модел е карането на дълги разстояния, поради голямата свобода на движенията и удобните кресла в купето. За ефективното и приятно темпериране се грижи автоматичният климатик, който е серия при по-новите екземпляри. Смущаващо е единствено недодяланото окачване, чиито възможности да поглъща неравностите по пътя са по-лоши дори от тези на някои представители на компактния клас. От гледна точка на сигурността моделът е за пример. Роля в това отношение играе и старият 850, който още през 94 г. имаше серийни странични еърбегове и то в комбинация с SIPS (Side Impact Protection System - система за предпазване при страничен удар). От 2000 година на борда има еърбегове за главите. Нито фиксираните, нито сервизните разходи са особено ниски при този модел. Цените на пазара втора ръка също са малко преувеличени. Който обаче е готов да се откаже от култовия статус и простора на комбито, ще спести доста пари при покупката на спряната от производство през 01 г. лимузина, която на старо е значително по-евтина. Толкова просторен автомобил с изключителна концепция за сигурност едва ли ще намерите по-евтино. В сравнение с конкурентите от този клас Волвото обаче дефектира значително по-често.Най-често срещани повредиМотор: проблеми с настройката на празния ход, неуплътнена капачка за наливане на маслото, скъсани ангренажни ремъци при 850 (96 г.)Климатик: проблеми с климатика, притеснителни миризмиЗадвижване и шаси: дефектни предни стабилизатори, проблеми с превключване на скоростите, дефектни съединители (97 г.)Обратни повиквания в сервизите: 99 г. - поради проблем с еърбега за мястото до водача, 00 г. - предна ос, 01 г. - задни колани, 99-02 г. - теглич    
Тагове:
fallback
  • #19
    Савов ( преди 8 години )
    Имам волвоv70 на температура -18 не можа да запали някои има ли с мнение обслужена е нацяло благодаря
  • #18
    тодор ( преди 10 години )
    купих волво 850 преди 18 месеца. на шофьорската врата имаше етикет от 2000г. смяна на масло 520 000 км. досега освен бензин и газ да сипвам, и смяна масло, друго не съм пипнал. минал съм 30 000км
  • #17
    Коста ( преди 13 години )
    Имам Волво V70 само от месец, затова няма да коментирам често ли се чупи. Окачването наистина е твърдо за класа, а базата - къса. Мисля, че гуми с малко по-голям размер ще подобрят возенето. Устойчивостта в завой не е много добра, но преди карах БМВ, може да прекалявам с изискванията. Двигателят е дизелов, изненадващо "вървежен" и икономичен. Купето е удобно и просторно, макар че винаги може повече. Колата е височка, подходяща за нашите пътища.
  • #16
    фен на 850 ( преди 13 години )
    E това с по-честото дефектиране не е много коректно.1.Капачката за маслото за разлика от други марки е с отделен уплътнител и струва стотинки в Мото Пфое.Ако това е сериозен дефект -здраве му кажи! 2. Скъсани ангренажни ремъци - ами това е ремък ,не верига и съответно трябва да се сменя.Независимо от марката. 3. Същото важи за биалетите - те са просто консуматив при тези пътища. 4. За да няма проблеми с климатика трябва да се сменя фълтъра на купето,а за миризмите има почистващи спрейове.
  • #15
    djoko ( преди 13 години )
    плюс тва , моторът е ауди а 6 , на тди то ..., значи лукса и сигурността са от волво, а кефа от ускоряването е от ауди...супер комбинация. повечето нови и луксозни коли и джипове не могат да се похвалят със 7 еърбега в купето!!!!
  • #14
    djoko ( преди 13 години )
    друга такава кола няма!!!!!!!толкова да върви и да не се чупи......карам 850 tdi вече 3 години и 70 000 км.карал съм го и с леко корабно гориво..чисто!!масло смених на 50 000, черен кастрол, и мисля пак да карам толкова с новото!!абе...които не е имал тая кола, не може да разбере за кво става въпрос...
  • #13
    maora ( преди 14 години )
    и аз карам 850........вече съм изминал 70 000 км. Ако се поддържа автомобиът е вечен според мен. Уникално конструиран. Не бих казал,че дефектира повече от другите марки. Имам колеги с други коли и споделяме това онова. Ъгълът на завиване си е доста добре според мен. Ръжда нямя. Живея на село и всеки ден карам към 50 км само през селски пътища......за 2 години не съм пипнал ходовата част, направо не мога да повярвам и смятам да отида да я погледнат тези дни.
  • #12
    Daniel Varna ( преди 14 години )
    Внимание: двигателят 2.5 ТДИ 140 коня е с ГНП Bosch VP44 която може да даде дефекти !
  • #11
    Анонимен ( преди 14 години )
    само едно мога да кажа, че на завода на волво в Швеция пише: не си купувай волво, ще те надживее. VOLVO FOR LIVE
  • #10
    georgi ( преди 15 години )
    страхотна кола,няма друга такава със 240 кс лесно се подържа и не дава дефекти,притежава всички екстри на луксозен автомобил
fallback
Последни