+ издръжливо окачване, директно управление, мощни мотори, спортна шофьорска позиция.- много шум от вятъра в Спайдер модификацията, колеблива изработка, слаба маневреност, висока цена за подръжка.
История на модела: 10/94 Представяне на модела. Налични са и двете версии – купе и кабрио. Двигатели: бензинов 2,0-литров със 150 конски сили и 3,0-литров, V6 бензин със 192 конски сили.01/97 3,0-литровият бензинов агрегат вече е с 24 клапана и мощност от 220 конски сили.05/98 Фейслифт и нови мотори: 1,8-литров бензинов TwinSpark със 144 коня и 2,0-литров бензинов TwinSpark със 155 к.с.06/03 Фейслифт. Нови мотори: 2,0-литров бензинов JTS агрегат със 165 к.с., 3,2-литров V6 с 24 клапана и 239 к.с.11/05 Моделът е спрян от производство.GTV и Spider често са евтини при закупуване, но внимавайте – подръжката им струва скъпо. Те предлагат много удоволствие от шофирането, което лесно може да прерастне в омраза, заради дребни проблеми.
Първото поколение Alfa Romeo GTV (1994 -1998 год).Вярвате или не, GTV и Spider се произвеждаха близо 11 години. При това, те винаги са изглеждали свежи. Всички двигатели отговарят на имиджа на автомолила. Дори и по-слабите версии могат да предложат достатъчно динамика, както акустична наслада за шофьора.
Alfa Romeo GTV от 2003 година.Твърдото окачване работи само в полза на GTV и Spider. Предното предаване се справя завидно добре, дори и при най-мощния агрегат. При кабрио версията каросерията създава сериозно завихряне в купето, което води до силен шум, но пък създава истинско „роудстър“ чувство.
Alfa Romeo Spider от последното поколение (след 2003 година).Най-често срещани повреди: Електрика: чести дефекти при: горивна помпа, имобилайзер, акумулатор, алтернатор и електрическото задвижване на сгъваемия покрив при Spider.Мотори: случай на тотална щета, поради скъсани ремъци и прегорели гарнитури (най-често при автомобили произведени през 1996 година).Охлаждане: разхлабени и скъсани маркучи на охлаждането.Ако имате опит с Alfa Romeo GTV или Spider, коментирайте публикацията!