+ прилично качество на изработка, балансирано окачване, мощни, но икономични мотори.- сравнително малко пространство в купето, спорни качества извън пътя за дългата база.
История на модела: 02/92 Представяне на модела. Купе с три и пет врати. Двигатели: бензинови: 2,4-литров със 125 конски сили, 2,0-литров със 115 коня и 2,3-литров турбо-дизел със 100 к.с.01/95 Заднато окачване вече е с конусовидни пружини.09/98 Фейслифт на модела. Нови мотори: бензинов 3,2-литров V6 с 205 конски сили (само за „дълга база“ с 5 врати) и 2,2-литров турбо-дизел с директно спръскване на горивото и 115 коня.02/99 Модификации Sport RS и Limited серийно с ABS.09/02 Турбо-дизеловият 2,2 DTI е осъвременен и е вече 120 конски сили.07/03 Моделът е спрян от производство.
Opel Frontera 2,3 TD, дълга база, преди фейслифта.Opel Frontera – бестселърът на компанията крие под обвивката си механика от Isuzu. Двата различни варианта на каросерията отговарят на различните очаквания. Дългата база, с 5 врати предлага доста пространство, както и възможност за теглене на ремарке до 2800 килограма. Късата база, с три врати и твърд (разглобяем) или мек (сгъваем) покрив, предлага преди всичко добро поведение на пътя.
Opel Frontera, дълга база, след фейслифта от 1998 година.Важен момент от живота на Frontera е появата на новия 2,2-литров TDI двигател, през 1998 година. Той предлага умерен разход и добра тяга, въпреки че е малко муден при потегляне. 2,0-литровия бензинов двигател е много подходящ за късата база на Frontera. До 1997 година, въздушните възглавници във Frontera се вграждат като „екстра“. Не твърде позитивно за Opel, говори и фактът, че до 2001 година ABS системата не се вгражда серийно в базовите модели на джипа.
Opel Frontera Sport (къса база) с твърд разглобяем покрив, произведена след 1998 година.По старите екземпляри на модела ръждясват доста сериозно, както повечето Опели от този период. След 1999 година, този проблем е решен напълно.Най-често срещани повреди: Електрика: проблеми с бензиновата помпа, някои релета и кабелни връзки.Мотори: безброй случаи на повредени двигатели, предизвикани от скъсани ремъци, поради неспазване на сервизните интервали, дефектни гарнитури на главата при 2,3 TD, чести дефекти във водната помпа, както и запушване на маркучите към радиатора, водещо до прегряване на двигателя.Задвижване: дефекти при помпата на серво управлението на волана (до 1998 година).Ако имате опит с Opel Frontera, коментирайте публикацията!