IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ФИАТ ПРЕДСТАВИ PANDA С ВОДОРОДЕН ДВИГАТЕЛ

Fiat Panda Hydrogen, така е наречен прототипът разработен в резултат от сътрудничеството между фирмата от Торино, Италианското министрество за околната среда и редица други италиански фирми.

ФИАТ ПРЕДСТАВИ PANDA С ВОДОРОДЕН ДВИГАТЕЛ
Прототипът на Панда, задвижван от водород носи и една новост. За разлика от предишните автомобили задвижвани от горивни клетки, сега е приложена системата "Full Power", при която липсва акумулатор, а цялата потребна енергия за електромотора идва от горивните клетки. Системата от горивни клетки е изработена от Италиано-Американското дружество Nuvera и притежава турбо устройство снабдяващо клетките с въздух и охладителна система, която се справя с отработения газ (силно загрята пара).  Останалите части за системата са изработени от Фиат. Горивните клетки свързани в серии, са разположени под пода на автомобила. Вътре във всяка клетка катализатор предизвиква реакция между молекулите на водорода и кислорода, в резултат от която се освобождава пара и топлина. Електричеството се произвежда при много висока ефективност и никакви вредни остатъци. Водородното гориво се държи в резервоар при налягане от 350 бара, който е направен от специална сплав и е поместен под задната част на пода на колата. До клетките горивото се доставя под налягане от 1.5 бара, заедно с кислород от околния въздух. Системата е толкова ефективна, казват инженерите на Фиат, че двигателят достига 60% от мощността си при използване само на 20% от капацитета на горивните клетки. Трифазовият електромотор, заедно с трансмисията са разположени в отделението за двигателя в предната част на автомобила. Мощността на двигателя е 60 kW, което позволява на Пандата да достигне максимална скорост от 130 км/час и да ускорява от 0 до 50 км/час за 5 секунди. Колата може да се катери по склон с максимален наклон от 20 градуса. Обемът на един резервоар с водород дава възможност на Панда Hydrogen да измине 200 км. в градски цикъл. Презареждането отнема около 5 минути, толкова колкото и ако се зарежда газ в резервоара. С разработката на Fiat Panda Hydrogen Торинската група пренася лабораторните разработки на пътя, като реални прототипи. Все пак трябва да се каже, че разработката е все още много далеч от серийно производство, което според Фиат може да се очаква след около 20 години.
0 от 500