Става дума за двигателят TDI CR DPF с обем 2.0 литра. Той е с новата за групата Volkswagen система за впръскване на горивото тип common-rail.
Volkswagen реши да замени популярните си дизелови мотори TDI тип „помпа-дюза” с тези използващи системата common-rail. Най-общо предимството на common-rail пред „помпа-дюза” идва от възможността да се впръсква горивото при постоянно налягане, като за един работен цикъл се осъществяват 7 впръсквания.
Това дава по-добър резултат при потреблението на гориво благодарение на подобрения горивен процес, намалява вибрациите и шума.
Наред с това има и леко общо намаляване на теглото на двигателя използващ системата common-rail, като споменатия двигател с който Skoda Octavia сега ще се представи в Женева, e по-лек с 10 кг. в сравнение с варианта „помпа-дюза”.
Новият двигател има предимство и когато става въпрос за безопасност на пешеходците. Неговата конструктивна височина е по-малка и така между капака на мотора и самия двигател има повече място за евентуална деформация.
Останалите характеристики са идентични с тези на добре познатия двигател TDI PD 2.0 литра, тип „помпа-дюза. ”Максималната мощност е 125 kW при 4200 об/мин, максималният въртящ момент е 350 Nm при 1750 об/мин.