След успешното саниране на Нисан е наред концернът - майка. Шефът Карлос Госн има намерение да превърне Рено в най-печелившия производител на автомобили в Европа. До 2009 година на пазара трябва да бъдат представени 26 нови момеда - от SUV до лимозина в най-високия клас.
По пътя към набелязаната цел Госн възнамерява да намали разходите драстично, да преобразува управлението и да повиши производството с 800 000 бройки годишно до 3.333 милиона екземпляра. „Рено не е в криза", казва Госн, който управлява концерна от 9 месеца. „Само че, Рено зависи от прекалено малко модели, а ние не можем да поемем такъв риск". Програмата за растеж не предвижда затваряне на заводи. В програмата си за управление на компанията "Renault 2009" Госн обяви представянето на 26 нови модела. Два нови автомобила ще бъдат пуснати на пазара още тази година, а през следващите три години ще тръгнат продажбите на още осем нови коли. „Целият успех се базира на продукта", твърди Госн. Най-важните модели за Рено Megane, Twingo, Kangoo и Master ще бъдат обновени. Същевременно концернът ще влезе в класове, които до момента оставаха пренебрегнатни - спортен автомобил с висока проходимост (SUV), кросовър модел (смесица между различни типове автомобили), а също и засилване присъствието в най-горния клас лимозини. Успешният евтин модел Logan трябва да осигури половината от планираното повишение на оборота.
В по-скъпия сегмент Рено ще се концентрира върху подобряване на качеството при модела Лагуна, който трябва да стане един от най-добрите 3 в своя сегмент. Опитите на Рено да укрепи позициите си в най-високия клас остават към момента безуспешни. Модели като Velsatis и Avantime (който не се произвежда вече) се оказаха прекалено ексцентрични за европейския вкус и не се продават добре. Евтиният автомобил Логан, произвеждан от дъщерната румънска компания Дачия, пожъна до момента невероятен успех. Ще се появят в скоро време нови варианти на Логан, макар че разработването на нов евтин модел засега не се предвижда. Рено възнамерява да разработва и т.нар. „алтернативно задвижвани" автомобили. Заедно с Нисан ще бъде разработен хибрид, горивни клетки и електромобил. Компанията си поставя амбициозната цел половината от продадените мотори с вътрешно горене през 2009 година в Европа да могат да се движат със смес от бензин и етанол. При дизела също е планирано засилено използване на биогориво. Като цяло Рено възнамерява да намалява зависимостта си от западноевропейския пазар и да се стреми към ръст в Източна Европа, Турция, Иран, Русия, Южна Африка. Именно в тези страни трябва да бъдат продадени между 550 000 и 800 000 автомобила, с които ще се увеличи производството. Стъпване на големия американски пазара засега обаче не се планира. Концернът ще запази участието с във Формула 1 най-малко до 2007 година. За по-нататъшното оставане в „кралския клас" на състезателните автомобили ще се решава година за година. Рено записа за миналата година спад в оперативния резултат, поради повишените разходи и намаляване на продажбите в Западна Европа. Нетната печалба в размер на 3.367 милиарда евро обаче се оказа рекордна, благодарение на дъщерните фирми Нисан и Волво AB.