IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще подмлади Prius докато чака новите акумулатори

Сегашното поколение на Toyota Prius е на пазара от 2004 г. и си остава най-продаваният хибриден модел на света.

Toyota ще подмлади Prius докато чака новите акумулатори

Според някои информации, третата генерация на Prius трябваше да се появи на пазара тази есен. В японските медии обаче, напоследък се появяват материали в които се твърди, че това няма да стане и премиерата е отложена. Новото поколение на Toyota Prius ще видим в Европа едва към средата на следващата година, съобщават те. 

Според тях причината за това отлагане се крие в забавената разработка на новото поколение акумулатори тип Li-Ion, което трябва да смени сега предлаганите с Prius никел-метални акумулатори. Удължената разработка на новите акумулатори цели да повиши качеството им и тяхната безопасност. Новите Li-Ion акумулатори са и по-леки и по-ефективни. Все още обаче те се загряват доста и могат да доведат до евентуален пожар. Новият акумулатор за Prius е разработван от фирмата Matsushita Electric Industrial. 

Говорител на Toyotа все още отказва да признае за забавянето на третото поколение на Prius, като стана ясно, че има вариант то да се появи през есента на тази година, но първоначално ще бъде оборудвано със старите Ni-MH акумулатори. 

Сега става ясно, че има и друг вариант който са избрали в Toyota. Решението е да се „подмлади” настоящия Prius с лек фейслифт, докато се чака новия акумулатор да стане готов, за да пуснат третото поколение на хибрида. Ще бъдат променени главно предната и задна части на колата. 

„Шпионските” снимки показват, че предницата ще има черти от Auris, a възможно да има и стилистиката на новия Avensis. Фаровете са по-големи, а отворът за въздух в предната маска е разположен по-високо. 

През миналата година поради нараснало търсене, Toyota повиши производството на хибридния си модел Prius с цели 40 % като бяха произведени 280 000 автомобили от този модел. От фирмата обаче признаха, че от Prius печалбите им са ниски, поради високата стойност на хибридното оборудване.
0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Green ( преди 16 години )
    Електромобилите харчат около 30 kWh на 100 км, което при цени от 20 ст. на киловат прави около 6 лева на 100 км. Или в момента се едно колата ти да харчи под 3 литра на 100.И обърни внимание - Електромобила харчи градско, колкото и на магистралата.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Естествено че ще излиза по евтино... с бензинов двигател в задръстванията го ползваш на не повече от 30% от максималната му мощност - при 100kW = 30 kW. Да кажем че средно за един час го натоварваш с тази мощност - т.е. 30 kW/h. От опит знам че за един час в задръстванията ще изхабя поне 4 литра т.е. 8 лв. С един електрически ще излезне максимум 30kW*0.20лв = 6лв. да не говорим че като седиш на място няма да харчиш нищо и няма да хвърляш поголовни количества гориво при ускорението, което още ще намали разхода в пари особенно за градски условия
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    А мислиш ли че зареждайки го от ел. мрежата, возенето ще ти излиза по-евтино, отколкото ако се зарежда от бензиновият агрегат ? Я прегледай характеристиките на колата по-подробно и пак си помисли ...
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Green ( преди 16 години )
    А дали ще е Plug-in? Ако не е, файдата ще е минимална, на фона на това което може да се постигне.Дори и да издържа 20 км само на батерии на много хора няма да им се налага да включват бензиновия двигател.